  • 1. Data: 2003-11-26 09:30:31
    Temat: DG 19%podatku +umowa o prace+kwota wolna od podatku+2004
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Nie czy to wszystko prawda ale, obilo mi sie o uszy, ze
    w 2004 roku moza bedzie na DG placic liniowy podatek 19%, ale zrezygnowac
    trzeba bedzie z kwoty wolnej od podatku. Jesli oprocz DG pracuje sie tez na
    umowe o prace to czy tutaj tez nie bedzie kwoty wolnej od podatku? Troche to
    by bylo dziwne, skoro od umowy o prace nie obowiazuje podatek liniwy.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-11-27 09:59:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Maly wrote:

> [...]
    >+ umowe o prace to czy tutaj tez nie bedzie kwoty wolnej od podatku?

    ...w pierwszym czytaniu nie zauważyłem takiej zależności :)
    Tabelka jest jak była, z "19% minus kwota zmniejszajšca
    podatek 530 zł 08 gr".
    Ale dopisków jest 40 stron, to może coś się ukryło.
    Niemniej:
    >+ Troche to by bylo dziwne,

    ...byłoby.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-28 08:00:57
    Od: "WWWojtas" <o...@S...onet.pl>

    ....a na czym w końcu stanęło? Trzeba mieć działalność zarejestrowaną w tym
    roku?

    Interesuje mnie też przypadek. Mam działalność, ale miałem b. krótką, bo
    2-miesięczną umowę o pracę w 2003 r. Czy to mnie wyklucza z 19% podatku
    liniowego w 2004?

    WWWojtas

  • 4. Data: 2003-11-28 08:12:13
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    > ....a na czym w końcu stanęło? Trzeba mieć działalność zarejestrowaną w
    tym
    > roku?
    Ne trzeba.

    > Interesuje mnie też przypadek. Mam działalność, ale miałem b. krótką, bo
    > 2-miesięczną umowę o pracę w 2003 r. Czy to mnie wyklucza z 19% podatku
    > liniowego w 2004?
    Wkluczy Cie jedynie to, jezeli bedziesz w 2004 pracowal dla swojego
    poprzedniego (moze tez przedostaniego-nie wiem dokladnie) pracodawcy jako
    firma.
    Oczywiscie trzeba zlozyc stosowny papierek do ktoregos tam stycznia w US, ze
    chcesz liniowy podatek.

    Bynajmniej tak jest moim zdaniem, ale z eksperta sie nie uwazam:-)
    Jeszcze:-))))

  • 5. Data: 2003-11-28 08:20:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003, WWWojtas wrote:

    >+ ....a na czym w końcu stanęło? Trzeba mieć działalność zarejestrowaną w tym
    >+ roku?

    IMO nie, dopisano "lub rozpoczynających w danym roku".

    >+ Interesuje mnie też przypadek. Mam działalność, ale miałem b. krótką, bo
    >+ 2-miesięczną umowę o pracę w 2003 r. Czy to mnie wyklucza z 19% podatku
    >+ liniowego w 2004?

    IMO - *jeśli chcesz współpracować z tamtym kontrahentem* - tak.
    Poza tym przeciwwskazań do pracy nie ma :), możesz mieć 2*cały
    etat i jeszcze prowadzić DG na 19% :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)