  • 1. Data: 2003-11-26 11:49:52
    Temat: odliczenie VAT od naprawy a sprzedaż zwolniona
    Od: buźka<p...@p...fm>

    czy można odliczyć VAT z faktury za naprawę samochodu osobowego
    (po wypadku) skoro wiadomo, że w przyszłości jego sprzedaż bedzie
    zwolniona z VAT??jak jest z innymi odliczeniami typu: zmiana opon,
    przeglądy itp.Proszę o podanie podstawy prawnej o ile taka istnieje.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-26 14:33:28
    Od: "Slawek S." <e...@n...com.pl>

    Wydaje mi się że można jeśli jest to używany środek trwały, potrzebny
    do wykonywania działalności i amortyzowany.
    Ale szczegółowo nie odpowiem.

    --
    Pozdrawiam:
    NETBit Sławomir Stalmach

  • 3. Data: 2003-11-27 09:24:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, buźka wrote:

    >+ czy można odliczyć VAT z faktury za naprawę samochodu osobowego
    >+ (po wypadku) skoro wiadomo, że w przyszłości jego sprzedaż bedzie
    >+ zwolniona z VAT??

    IMO: "nie w tę stronę".
    VAT *należy* odliczyć (można jeszcze podarować, ale nie można
    wliczyć brutto w koszt), zaś ograniczeniem jest zapis z ustawy
    dotyczący *sprzedaży*:
    +++++
    2e. Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, nie stosuje się do
    sprzedaży towarów wymienionych w art. 4 pkt 7 lit. a), jeżeli
    przed wprowadzeniem do ewidencji środków trwałych lub w trakcie
    użytkowania wydatki poniesione przez podatnika na ulepszenie,
    w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co
    najmniej 30 proc. wartości początkowej, a podatnik:

    1) miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony
    od tych wydatków,

    2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat w celu
    wykonywania czynności opodatkowanych.
    ----

    Zastrzegam że IMHO remont powypadkowy to nie jest "ulepszenie".
    Ale to IMHO :)

    >+ jak jest z innymi odliczeniami typu: zmiana opon,
    >+ przeglądy itp.Proszę o podanie podstawy prawnej o ile taka istnieje.

    IMO - j.w.
    Podane przez ciebie przykłady kosztów nie są "ulepszeniem".
    Chyba, że chodzi o wymianę opon na zimowe których wcześniej
    nie było, i to z zastrzeżeniem dyskusyjności zapisu o limicie
    3500 zł (czyli "jak to z rocznością limitu jest").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)