  • 1. Data: 2003-11-26 13:23:21
    Temat: przekazanie sprzetu komputerowego dla SM
    Od: "zeluq" <z...@s...pl>

    Chcialem, jako firma przekazac nowy sprzet komputerowy dla spoldzielni
    mieszkaniowej. Jak to najlepiej zalatwic zeby mozna bylo odliczyc to sobie
    od podatku. Darowizna raczej nie wchodzi w gre. Slyszalem cos o fakturze
    wewnetrznej, ale nie bardzo wiem jak sie za to wziac.

    Przemek

  • 2. Data: 2003-11-26 17:24:39
    Temat: Re: przekazanie sprzetu komputerowego dla SM
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "zeluq" <z...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od podatku. Darowizna raczej nie wchodzi w gre. Slyszalem cos o fakturze
    > wewnetrznej, ale nie bardzo wiem jak sie za to wziac.

    dawno się tak nie uśmiałem ;)))))
    "chcę przekazać, ale darowizna nie wchodzi w grę"....
    to jakie przekazanie masz na myśli?:
    sprzedaż, wynajem, leasing, użyczenie???
    tylko, że te sposoby raczej nie dają możliwości
    odliczenia "przekazywanej" rzeczy od podatku...

    pozdr
    KTP

    PS
    btw "faktura wewnętrzna" to tylko papier - sposób dokumentowania
    jakiejś czynności prawnej - np darowizny

  • 3. Data: 2003-11-26 23:53:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, ktp wrote:

> [...]
    >+ > od podatku. Darowizna raczej nie wchodzi w gre. Slyszalem cos o fakturze
    >+ > wewnetrznej, ale nie bardzo wiem jak sie za to wziac.
    [...]
    >+ dawno się tak nie uśmiałem ;)))))

    A mi się spodobało inne miejsce: to o "odliczeniu" przy fakturze
    wewnętrznej :)
    [...]
> [...]
    >+ PS
    >+ btw "faktura wewnętrzna" to tylko papier - sposób dokumentowania
    >+ jakiejś czynności prawnej - np darowizny

    ...za to VAT z FW trzeba ODPROWADZIĆ :], razem z naliczeniem
    "od zwyczajnej prowizji".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-27 09:39:47
    Od: "zeluq" <z...@s...pl>

    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > ...za to VAT z FW trzeba ODPROWADZIĆ :], razem z naliczeniem

    powiedzialem, ze sie nie znam, a wy bardzo mi pomogliscie... jest cos
    takiego jak "przekazanie sprzetu w uzytkowanie", wystawiam fakture
    wewnetrzna dla siebie, place vat i faktury staja sie moim kosztem.
    Potrzebuje to potwierdzic, czy tak mozna.

    zeluq

  • 5. Data: 2003-11-27 14:26:09
    Od: "zeluq" <z...@s...pl>

> [...]
    > wewnetrzna dla siebie, place vat i faktury staja sie moim kosztem.
    > Potrzebuje to potwierdzic, czy tak mozna.

    czy ktos potrafi mi konstruktywnie odpowiedziec na to pytanko? Bardzo mi
    zalezy.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2003-11-28 01:14:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, zeluq wrote:

    >+ > powiedzialem, ze sie nie znam, a wy bardzo mi pomogliscie... jest cos

    Hm... miało być: "podpadliście" ? ;)

    >+ > takiego jak "przekazanie sprzetu w uzytkowanie", wystawiam fakture
    >+ > wewnetrzna dla siebie, place vat i faktury staja sie moim kosztem.

    Żeby coś stało się kosztem, powinno być poniesione "w celu
    uzyskania przychodu". Możesz uzasadnić (i ew. obronić przed
    US) powód, dla którego twoja firma przekazuje SM komputery
    w użytkowanie ? Po polsku: co firma z tego ma lub może mieć ?

    >+ > Potrzebuje to potwierdzic, czy tak mozna.
    >+ >
    >+ czy ktos potrafi mi konstruktywnie odpowiedziec na to pytanko? Bardzo mi
    >+ zalezy.

    Czy ww. pytanie jest jasne, i czy wyjaśnia wstęp do dalszych
    rozważań ? :)
    BTW: "w celu odliczenia od podatku" (a tak napisałeś poprzednio)
    trzeba by znaleźć jakiś cel wspierany metodą odliczenia (a nie
    zaliczenia w koszt !) przez państwo. Przyznam że nie mam
    pomysłu jaki (przy haśle: SM).
    Możesz skomentować czy masz na myśli *odliczenie* czy
    *zaliczenie w koszt* ? Fakt że skutek podatkowy jest taki
    sam wcale nie powoduje że znaczenia tych słów są tożsame...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)