  • 1. Data: 2003-05-12 08:25:29
    Temat: Nowe mieszkanie i podatki...
    Od: piwar <p...@p...com>

    Chciałbym kupić mieszkanie i... Problemów coniemiara.
    Mam na oku dwie inwestycje różniące się między sobą paroma (jakże
    istotnymi) szczegółami. Jedna jest zakończona, mieszkanie do odbioru
    (właściwie do zapłacenia i odbioru :) ). Druga zaplanowana do
    zakończenia w połowie przyszłego roku.
    Czy dobrze rozumuję, iż mogę zaliczyć tzw. niezłą wtopę kupując
    mieszkanie, gdyż np. w umowie jest zapis:
    "cena określona (...) zwaiera udział w gruncie oraz podatek VAT od robót
    budowlano-montażowych w wysokości 7%. Zmiana stawki podatku VAT
    automatycznie oznacza zmianę ceny, bez potrzeby aneksowania niniejszej
    umowy"
    To by była porażka, bo różnica między 107 tys. a 122 tys. jest znaczna.
    No i niepewność dotycząca odliczeń... Mając na celu "rozwój" naszego
    budownictwa Pan Minister K. mógłby znieść ulgę (jak wszystkie, to
    wszystkie) odsetkową (która liczy się od momentu zakończenia inwestycji
    - czyli w przypadku drugiej inwestycji: 2004) oraz remontową (też kwoty
    nienajmniejsze).
    Czy dla spokoju ducha wybrać ofertę pewną? Czy też inwestycję na rok
    następny. Tak naprawdę to różnica między tymi mieszkaniami to głównie
    położenie. Reszta jest prawie identyczna (powierzchnia, ładne osiedle).
    Wiem, że za mnie nie wybierzecie, ale jakieś opinie może?
    Dzięki z góry.

    Pozdrówka,
    Piotrek.

  • 2. Data: 2003-05-12 09:20:09
    Temat: Re: Nowe mieszkanie i podatki...
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "piwar" <p...@p...com> wrote in message
> [...]
    > istotnymi) szczegółami. Jedna jest zakończona, mieszkanie do odbioru
    > (właściwie do zapłacenia i odbioru :) ). Druga zaplanowana do

    Zdecydowanie wolałbym inwestycję z ręki do ręki.
    Ja już raz wtopiłem w inwestycję, która nigdy się nie zakończyła.
    I sprawdź najpierw dziennik budowy, zapytaj w nadzorze budowlanym jak się ma
    budowa i jeśli już zakończona, to czy dostali pozwolenie na użytkowanie,
    zajrzyj do ksiąg wieczystych, czy budynek jest już w tych księgach ujawniony
    i jaką hipoteką go zdążyli już obciążyć.
    Generalnie, nie ma budów bez kantów.