  • 11. Data: 2008-11-04 10:19:36
    Temat: Re: Numeracja faktur
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:gep5nn$cv9$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Słabe założenia. Dodaj do tego faktury wystawione w lutym i marcu:
    > 01/02/2009
    > 02/02/2009
    > 03/02/2009
    > 01/03/2009
    > 02/03/2009
    > Da się dodać "lewą" fakturę?

    Jak ktoś będzie chciał to fakture "lewą" włoży zawsze niezaleznie od
    jakiegokolwiek sposobu wystawiania i nie tylko na koniec miesiąca.
    Wystarczy, że doda do numeru "lewej" faktury jakiś nowy znacznik, np.

    01/02/2009
    02/02/2009
    03/02/2009
    01/03/2009
    01/03/2009/LF
    02/03/2009

    Mój przykład miał pokazać, że wybranie sobie jakiegokolwiek SYSTEMU spełnia
    warunki ciągłości, pod warunkiem oczywiście, że nie będzie przerw w numeracji
    pomiędzy fakturą pierwszą i fakturą uznaną jako ostatnia.
    Mój powyższy przykład z fakturą ze znacznikiem spełnia tez te warunki, gdyż ta
    faktura jest jednoczesnie pierwsza i ostatnią. Taka sieroca faktura może się
    zdazyć, gdy na przykład chcemy osobno zaznaczac faktury dla pewnego klienta i
    niespodziewanie współpraca z nim skończyła się po pierwszej transakcji.

    --
    andreas

  • 12. Data: 2008-11-04 10:25:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    andreas pisze:

    > Jak ktoś będzie chciał to fakture "lewą" włoży zawsze niezaleznie od
    > jakiegokolwiek sposobu wystawiania i nie tylko na koniec miesiąca.
    > Wystarczy, że doda do numeru "lewej" faktury jakiś nowy znacznik, np.

    W jaki sposób można zmienić numerację faktur? Na przykład mam
    numer/rok, a chcę mieć numer/miesiąc/rok. Po prostu od danego miesiąca
    zaczynam inaczej numerować, czy też muszę spełnić jakieś inne formalności?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-11-04 19:17:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, Liwiusz wrote:

    > W jaki sposób można zmienić numerację faktur? Na przykład mam numer/rok, a
    > chcę mieć numer/miesiąc/rok. Po prostu od danego miesiąca zaczynam inaczej
    > numerować, czy też muszę spełnić jakieś inne formalności?

    IMVHO można jak piszesz.
    Optymalniej byłoby na przełomie roku, żeby kontrahenci się nie
    dziwili, ale "wytycznych" nie widać (a VAT jest rozliczany miesięcznie).
    Aby nie było wątpliwości można sobie wyprodukować dokument wewnętrzny
    z opisem formatu :|

    pzdr, Gotfryd