  • 1. Data: 2004-10-06 16:40:56
    Temat: OC
    Od: t...@p...onet.pl

    Kupiłem auto w Niemczech umowa jest na mnie , chce zrobic brata
    współwłascicielem aby mieć jego zniżki na OC (60%), doradzono mnie aby napisać
    umowe darowizny tylko że od podatku jest zwolniona tylko pewna kwota
    pieniędzy ..może ktoś wie ile .
    Co prawda na umowie jest suma tylko 400 euro w tzw ksiązce auto-tax używanej
    przez agentów ubezpieczenowych i urząd skarbowy do wyceny auta kosztuje około
    30.000 zł, od jakiej sumy policzą tą darowizne ?. Na umowie mam odpowiednie
    podpunkty motywujące tak niską cena (liczne uszkodzenia i braki).

  • 2. Data: 2004-10-06 22:28:32
    Temat: Re: OC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004 t...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ umowe darowizny tylko że od podatku jest zwolniona tylko pewna kwota
    >+ pieniędzy ..może ktoś wie ile .

    Sprawdziłeś że na .prawo odpowiedź już "wisi" ? ;)

    >+ Co prawda na umowie jest suma tylko 400 euro w tzw ksiązce auto-tax używanej
    >+ przez agentów ubezpieczenowych i urząd skarbowy do wyceny auta kosztuje około
    >+ 30.000 zł, od jakiej sumy policzą tą darowizne ?

    "rynkowej", czyli "od wyceny".
    Różne podatki mają różną "podstawę".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd