  • 1. Data: 2004-10-06 15:10:31
    Temat: zatrudnienie księgowego
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    czy księgowego w sp. z o.o. można zatrudnić na umowę o dzieło?

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2004-10-06 18:42:54
    Temat: Re: zatrudnienie księgowego
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    > Witam,
    > czy księgowego w sp. z o.o. można zatrudnić na umowę o dzieło?

    Mozna

    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2004-10-06 22:23:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Profil1 wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > Witam,
    >+ > czy księgowego w sp. z o.o. można zatrudnić na umowę o dzieło?
    >+
    >+ Mozna

    ...nie wątpię :)
    Pytanie czy można go *tylko* tak zatrudnić... i do czego.
    Bo do zadania pt. "sporządzenie bilansu" to pewnie tak :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-07 07:34:38
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > Pytanie czy można go *tylko* tak zatrudnić... i do czego.
    > Bo do zadania pt. "sporządzenie bilansu" to pewnie tak :)

    IMO: "prowadzenie księgowości kreatywnej" też może być dziełem, i to nie
    małym...
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2004-10-07 08:06:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ IMO: "prowadzenie księgowości kreatywnej" też może być dziełem, i to nie
    >+ małym...

    Y tam. "Doprowadzenie do efektów specjalnych" pewnie tak :)

    Ale coś co ma charakter ciągły i nie da się opisać jako "oddanie
    dzieła", mało - ma wszelkie cechy "czynności prawnej" (no bo za
    *samo* przekładanie papierków - właśnie DOSŁOWNIE przekładanie,
    a nie "przekładanie" - to księgowemu się NIE płaci, pracownik
    fizyczny przełożyłby taniej ;)) raczej trudno opisać inaczej
    niż "zlecenie"...

    >+ ;-)

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-07 08:33:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.61.0410070022170.836@athlon...

    > IMO: "prowadzenie księgowości kreatywnej" też może być dziełem, i to nie
    > małym...
    > ;-)

    "Prowadzenie" to nie jest dzieło, jeżeli o dzieło w rozumieniu kodeksu
    cywilnego nam chodzi. ;-)
    Nic co wskazuje na ciągle wykonywanie pewnych czynności i to na dodatek
    przy założeniu umowy starannego działania, a nie umowy efektu, nie może
    być dziełem.
    To wszystko co najwyżej umowa-zlecenie.

    Mozna uznać za dzieło zlecenie księgowemu sporządzenia bilansu (tyle że
    to podpada juz pod doradztwo podatkowe) ale nie prowadzenie ksiąg, jak
    bardzo by nie było kreatywne. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-10-07 10:26:38
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > Mozna uznać za dzieło zlecenie księgowemu sporządzenia bilansu (tyle że
    > to podpada juz pod doradztwo podatkowe) ale nie prowadzenie ksiąg, jak

    Maddy/Gotfryd:

    oczywiście zgodzę się, iż w rozumieniu KC 'prowadzenie księgowości
    kreatywnej' nie jest podpada pod umowę o dzieło (bo takie było pytanie)
    choć *dziełem* taką pracę można byłoby potocznie z pewnością nazwać...
    ;-)

    a mi tam się *dzieło* Arthura Andersena podobało, choć na pewno mniej
    udziałowcom Enronu....
    ;-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 8. Data: 2004-10-07 11:47:03
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    > oczywiście zgodzę się, iż w rozumieniu KC 'prowadzenie księgowości
    > kreatywnej' nie jest podpada pod umowę o dzieło (bo takie było pytanie)
    > choć *dziełem* taką pracę można byłoby potocznie z pewnością nazwać...

    Sporzadzenie Bilansu - to doradztwo?? Myslalem ze jest to czysta prawie ze
    fizyczna robota.
    A poza tym znam niewielu doradcow ktorzy potrafia zrobic Bilans(zawsze
    wymysla cos bardzo dziwnego;-)
    No to moze byc sporzadzenie zestawienia obrotow i sald na oprogramodwaniu
    zleceniodawcy, a aby aporzadzic takie zestwienie musisz zaksiegowac
    wszystkie dowody.
    pozdr.
    Swietne Biuro Rachunkowe

  • 9. Data: 2004-10-07 21:25:49
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Sporzadzenie Bilansu - to doradztwo?? Myslalem ze jest to czysta prawie ze
    > fizyczna robota.
    > A poza tym znam niewielu doradcow ktorzy potrafia zrobic Bilans(zawsze
    > wymysla cos bardzo dziwnego;-)

    w jakich ty sie kregach obracasz?

    grzess

  • 10. Data: 2004-10-07 21:29:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Oct 2004, Profil1 wrote:
    [...]
    >+ Sporzadzenie Bilansu - to doradztwo??

    Trzeba ustalić "w rozumieniu której ustawy" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)