  • 1. Data: 2004-10-06 14:41:21
    Temat: podatki (temat bardzo sprecyzowany :-)
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Czysto edukacyjnie pytam:

    Powiedzmy ze mam produkt X opodatkowany stawka 22 % ktory kosztuje 1
    zl.(netto)i teraz:
    a.. "kwoty podatku naliczonego związane z czynnościami, w stosunku do
    których przysługuje im prawo do obniżenia podatku należnego,"
    czy to jest 0,22 zl ?

    a.. "dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania,"

    przedmiot X
    a.. "wysokość podatku należnego,"

    22%
    a.. "kwoty podatku naliczonego obniżającego podatek należny,"

    ?
    a.. "kwoty podatku podlegające wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi
    z tego urzędu,"
    ?
    a.. "inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji
    podatkowej."
    ?

    Tutaj jest mowa o pelwnej ewidencji dla VATowcow, ciut sie przy tym
    zakrecilem.

    P.

  • 2. Data: 2004-10-06 22:21:38
    Temat: Re: podatki (temat bardzo sprecyzowany :-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Przemek R. wrote:

    >+ Czysto edukacyjnie pytam:
    >+
    >+ Powiedzmy ze mam produkt X opodatkowany stawka 22 % ktory kosztuje 1
    ^^^^^^^
    To jest PRODUKT ? Nie MATERIAŁ ?

    >+ zl.(netto)i teraz:
    >+ a.. "kwoty podatku naliczonego związane z czynnościami, w stosunku do
    ^^^^^^^^^^^

    >+ których przysługuje im prawo do obniżenia podatku należnego,"
    ^^^^^^^^^
    >+ czy to jest 0,22 zl ?

    ..ten "należny" ? No...

> [...]
    >+
    >+ 22%
    >+ a.. "kwoty podatku naliczonego obniżającego podatek należny,"

    ??

    >+ a.. "inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji
    >+ podatkowej."
    >+ ?

    A !
    To jest kartkówka ?? :)
    *Mogą* być różnego rodzaju "przeniesienia" - nierozliczone podatki
    naliczone... ykhm (znaczy: dyskutuję sobie w innym wątku
    z CEFem :)) sprzedaż NIE podlegająca VATowi (a więc NIE wykazywana
    na VAT-7) która WPŁYWA na współczynnik odliczenia VAT należnego...
    Nie wiem co by tu jeszcze... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-07 14:45:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    no dobra przejdzmy dalej :) (co mi nie psauje odznaczylem "=======")

    Pani Dokładna zamierza świadczyć usługi komputerowego przepisywania
    tekstów. Jej mała firma

    nastawiona jest wyłącznie na klientów indywidualnych. Koszty działalności
    są niewielkie, a

    miesięczne przychody nie przekroczą prawdopodobnie kilkuset złotych. Nie
    opłaca się jej

    rezygnować ze zwolnienia z VAT - bo przy niewielkich zakupach na potrzeby
    działalności (faktury

    za telefon i za prąd) i przy odbiorcach usług, jakimi są osoby nie
    prowadzące działalności i nie

    mogące odzyskać VAT zawartego w cenie usługi, wzrośnie tylko cena za jej
    usługę.

    Oto jak wygląda kalkulacja, gdy pani Dokładna:

    Nie korzysta ze zwolnienia z VAT:

    . zakupy związane z działalnością - 100 zł plus 22 proc. VAT naliczony -
    22 zł, razem 122

    zł,

    . wartość świadczonych usług - 800 zł plus 22 proc. VAT należy - 176 zł,
    razem 876 zł,

    ====================

    nie pasuje mi tutaj razem, weldug mnie powinno byc 976 zl

    ==================

    . podatek do urzędu: 154 zł,

    . zysk: 876 zł - 122 zł - 154 zł = 600 zł,

    ============

    wiec tutaj

    976-122-154 = 700

    ==========

    Korzysta ze zwolnienia z VAT:

    . zakupy związane z działalnością - 122 zł,

    . wartość świadczonych usług - 800 zł,

    . zysk: 800 zł - 122 zł = 678 zł.

    =====

    wiec w tym przypadku lepiej nie byc zwolniony z podatku . Zle liczylem?
    (przyklad byl z jakiejs strony)

    P.

  • 4. Data: 2004-10-07 15:08:08
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ck3krb$n8t$1@inews.gazeta.pl>,
    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    wrote:

> [...]
    > razem 876 zł,
    >
    > ====================
    >
    > nie pasuje mi tutaj razem, weldug mnie powinno byc 976 zl

    Słusznie.

    > . podatek do urzędu: 154 zł,
    >
    > . zysk: 876 zł - 122 zł - 154 zł = 600 zł,
    > ============
    >
    > wiec tutaj
    >
    > 976-122-154 = 700
    >
    > ==========

    Też słusznie.

> [...]
    >
    > . zysk: 800 zł - 122 zł = 678 zł.
    >
    > wiec w tym przypadku lepiej nie byc zwolniony z podatku . Zle liczylem?

    Dobrze liczyłeś. Tylko pominąłeś drobiazg - że w pierwszym przypadku
    usługi Pani D. kosztują 976 zł, a w drugim 800 zł. Wystarczy, że w
    drugim przypadku podniesiesz cenę do 850 zł i już masz zysk (pomijając
    PIT) 703 zł. A przy tej samej cenie dla klienta (976) w obu przypadkach
    - 854 zł. To jak lepiej?

    --
    pozdrawiam
    Jarek