  • 1. Data: 2007-05-17 22:03:52
    Temat: [OT] Konto premiera
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,413880
    7.html

    Jeśli przesyła swoją pensję na konto matki, to czy nie należy tego
    traktować jako darowizny, albo depozytu nieprawidłowego?

    Może trzeba zawiadomić Urząd Skarbowy? ;)

    --
    Yarek

  • 2. Data: 2007-05-18 05:59:33
    Temat: Re: [OT] Konto premiera
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2007, Yarek wrote:

    > Jeśli przesyła swoją pensję na konto matki, to czy nie należy tego
    > traktować jako darowizny, albo depozytu nieprawidłowego?

    Podejrzewam że jakby "normalny człowiek" przez dwa lata wpłacił
    na czyjeś konto 300 000 zł to musiałby się wyspowiadać z braku
    opłaconego PCC :]

    > Może trzeba zawiadomić Urząd Skarbowy? ;)

    O tyle to nie jest dowcipne, że NIKT nie widzi absurdów w przepisach
    podatkowych. Redaktor w gazecie też nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-05-18 09:15:31
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "Yarek" <y...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > traktować jako darowizny, albo depozytu nieprawidłowego?
    >
    > Może trzeba zawiadomić Urząd Skarbowy? ;)

    jezeli mamusia go upowaznila do konta lub wspolni zalozyli
    to nie ma zadnego problemu.

    pzdr
    tomek

  • 4. Data: 2007-05-18 15:08:29
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    tomek. napisał(a):

    > Użytkownik "Yarek" <y...@f...pl> napisał w wiadomości
    7.html

    > jezeli mamusia go upowaznila do konta lub wspolni zalozyli
    > to nie ma zadnego problemu.

    Z jego (premiera) argumentacji wynika, że nie jest współwłaścicielem.

    A czy pełnomocnictwo rzeczywiście wystarcza?

    --
    Yarek

  • 5. Data: 2007-05-18 20:53:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Z jego (premiera) argumentacji wynika, że nie jest współwłaścicielem.
    >
    > A czy pełnomocnictwo rzeczywiście wystarcza?

    IMO też dziwnie wyglądałoby niczym nie uzasadnione przelewanie pieniędzy
    pełnomocnika na konto dającego pełnomocnictwo.
    Pełnomocnik to ma prawo do rozporządzania pieniędzmi tego, kto mu
    pełnomocnitwo dał! (czyli tu dokonywania przelewów w imieniu matki,
    potwierdzania przyjęcia JEJ wynagrodzenia itp).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-05-19 08:29:46
    Od: Yarek <y...@f...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > pełnomocnitwo dał! (czyli tu dokonywania przelewów w imieniu matki,
    > potwierdzania przyjęcia JEJ wynagrodzenia itp).

    Też tak uważam.

    I nie tylko ja zauważyłem tu nieprawidłowość:

    13.html

    --
    Yarek