  • 1. Data: 2017-01-11 10:25:34
    Temat: Obowiązki sprawozdawcze z zakresu ochrony środowiska
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Taki spam dostałem jak niżej.
    Rzeczywiście tak jest, że trzeba składać "raporty ekologiczne" przy posiadaniu
    samochodu czy to prostu ordynarny spam?

    Witam serdecznie.

    Przedsiębiorstwom brakuje wiedzy o ochronie środowiska. Za
    naruszanie przepisów ochrony środowiska można narazić firmę na duże wydatki
    związane z zaległymi opłatami środowiskowymi czy kosztami napraw szkód
    ekologicznych.
    Jak połapać się w gąszczu ciągle zmieniających się przepisów prawnych w
    zakresie ochrony środowiska? Jak upewnić się, że kontrola WIOŚ nie skończy się
    dotkliwymi sankcjami?

    Posiadasz chociażby jeden samochód osobowy lub ciężarowy?
    Wynikiem działalności są odpady inne niż komunalne?
    Posiadasz kserokopiarkę w firmie?
    Posiadasz piec, kocioł, który ogrzewa pomieszczenia Twojej firmy?
    Czy na terenie Twojej firmy tankowane są pojazdy np. wózek widłowy tankowane
    Wprowadzasz produkty na rynek w opakowaniach?

    Jeżeli chociażby jedna odpowiedź jest na "TAK" to obowiązki
    sprawozdawcze z zakresu ochrony środowiska dotyczą również Ciebie.

  • 2. Data: 2017-01-11 13:11:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-11 10:25, r...@k...pl wrote:
    > Taki spam dostałem jak niżej.
    > Rzeczywiście tak jest, że trzeba składać "raporty ekologiczne" przy posiadaniu
    > samochodu czy to prostu ordynarny spam?

    Trzeba. Zgaduję, że w zdecydowanej większości są to "puste" raporty bo
    dla tego przykładu u mnie kwota opłat środowiskowych jest na poziomie
    kilkunastu złotych (zwolnienie jest dla opłat do 800 złotych).

    Ale żeby było ekologicznie elektrownia musi wyprodukować prąd na
    policzenie tych głupot.

    Piotrek

  • 3. Data: 2017-01-11 22:39:38
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w

    > Trzeba. Zgaduję, że w zdecydowanej większości są to "puste" raporty bo
    > dla tego przykładu u mnie kwota opłat środowiskowych jest na poziomie
    > kilkunastu złotych (zwolnienie jest dla opłat do 800 złotych).

    Co grozi za niezłożenie. Jaki jest termin "przedawnienia"

    > Ale żeby było ekologicznie elektrownia musi wyprodukować prąd na
    > policzenie tych głupot.

    kto liczy i dlaczego nie może przy świetle dziennym ołówkiem na papierze?

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-01-12 09:29:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-11 22:39, 007 wrote:

    > kto liczy i dlaczego nie może przy świetle dziennym ołówkiem na papierze?

    Kto liczy a kto szacuje - choćby na podstawie ilości fusów od herbaty w
    kubku (co IMHO w 99% jednoosobowych DG jest całkiem wiarygodnym
    szacunkiem nieprzekroczenia magicznego progu 800 złotych) - to ja nie wiem.

    Natomiast jak już chciałbyś robić to ołówkiem na papierze to musiałbyś
    najpierw narysować stosowny formularz, następnie go wypełnić a na końcu
    wysłać pocztą z trąbką do urzędu marszałkowskiego (albo zanieść tam
    osobiście). Szkoda zachodu a i oszczędności (ekologiczne) wątpliwe.

    Tak więc IMHO wygodniej wpisać co Ci tam wyjdzie (albo co tam sobie
    wylosujesz) do arkusza, zrobić eksport do PDF i wysłać przez ePUAP.

    Piotrek

  • 5. Data: 2017-01-12 18:35:22
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w

    > Natomiast jak już chciałbyś robić to ołówkiem na papierze to musiałbyś
    > najpierw narysować stosowny formularz

    Ej, nie kombinuj pisałeś o liczeniu a teraz schodzisz na wypełnienie
    formularza...

    > Tak więc IMHO wygodniej wpisać co Ci tam wyjdzie (albo co tam sobie
    > wylosujesz) do arkusza, zrobić eksport do PDF i wysłać przez ePUAP.

    Dlaczego twierdzisz, że prąd do policzenia jest potrzebny, skoro mozna
    wywróżyć?

    ;P

    --
    'Tom N'