  • 1. Data: 2016-11-24 11:00:44
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-11-23 o 18:11, J.F. pisze:
> [...]
    > obowiązującą z dniem 30 listopada 2016 r.
    >
    > Art 27.1 to tabelka obliczania podatku, z
    > "18% minus kwota zmniejszająca podatek 556 zł 02 gr"
    >
    > No i tak mysle, mysle, i wychodzi mi , ze powinienem odszukac jakas
    > oficjalna kwote minimum egzystencji, i w rozliczeniu pita za 2017 rok
    > zastosowac wieksza kwote zmniejszajaca podatek i domagac sie zwrotu
    > nadplaconego podatku.
    > Sad poprze ?
    >
    > A moze nawet powinienem sie domagac tego w rozliczeniu roku 2016 ?
    > Wszak rozliczam caly rok, a juz w grudniu kwota 556 zl straci moc ...

    Coś mi wpadło w uszy, że ostatnio coś sejm uchwalał w tym temacie. W
    sensie ponowił starą kwotę.

    --
    Pete

  • 2. Data: 2016-11-24 11:18:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-24 11:00, Pete pisze:
    > Coś mi wpadło w uszy, że ostatnio coś sejm uchwalał w tym temacie. W
    > sensie ponowił starą kwotę.

    A ja się zastanawiam, czy uchwalanie z premedytacją ustaw niezgodnych z
    konstytucją nie jest łamaniem prawa i nie powinno być karane?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 3. Data: 2016-11-24 13:07:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Czeka wniosek PSL.
    29.11 bedzie pierwsze czytanie.

    >A ja się zastanawiam, czy uchwalanie z premedytacją ustaw niezgodnych
    >z konstytucją nie jest łamaniem prawa i nie powinno być karane?

    Zalezy jak sie skupic na wyroku TK.
    Jesli tylko "braku mechanizmu", to na oko mozna zostawic stara kwote i
    dolozyc mechanizm.
    Jesli na "minimum egzystencji", to stara kwota jest niedobra.

    Wot, bubel prawny - TK powinien zagrozic uniewaznieniem calej ustawy,
    to by rzad szybko poprawil :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-11-24 22:00:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pete,

    Thursday, November 24, 2016, 11:00:44 AM, you wrote:

    [...]

    > Coś mi wpadło w uszy, że ostatnio coś sejm uchwalał w tym temacie. W
    > sensie ponowił starą kwotę.

    Co nie jest wypełnieniem wyroku TK, który nakazał podniesienie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-11-25 10:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello Pete,
    [...]

    >Co nie jest wypełnieniem wyroku TK, który nakazał podniesienie...

    Morawiecki byl dzis w radiu i maja zdazyc z nowa propozycja - znow
    bedzie dyzur w drukarni :-)

    A unikal odpowiedzi na pytanie "a czemu zmieniacie jeszcze w tym roku"
    bardzo :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-11-25 19:54:56
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Morawiecki byl dzis w radiu i maja zdazyc z nowa propozycja - znow
    > bedzie dyzur w drukarni :-)

    Akurat zmiana prawa podatkowego na korzyść podatnika może być w dowolnym
    terminie zrobiona z "datą od" wstecz...
    Jeżeli chodzi o "kwote wolną" na 2017, to mają czas z ogłoszeniem do 30
    kwietnia 2018, albo i dłużej (jak ktoś chce ulgi to złoży zeznanie w
    ostatnim dniu, albo korektę złoży i już)

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2016-11-26 03:11:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2016 3:00 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Pete,
    >
    > Thursday, November 24, 2016, 11:00:44 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co nie jest wypełnieniem wyroku TK, który nakazał podniesienie...

    a to TK jest od uchwalania ustaw i tak sobie moze nakazac podniesienie?
    mam wątpliwości.

  • 8. Data: 2016-11-29 16:49:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "007" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.161125.invalid...
    J.F. w
> [...]
    >30
    >kwietnia 2018, albo i dłużej (jak ktoś chce ulgi to złoży zeznanie w
    >ostatnim dniu, albo korektę złoży i już)

    Jak media trabia - ze dwa tygodnie temu PiS uchwalil ustawe ze starymi
    stawkami,
    wczoraj Senat ja zatwierdzal ... no i poprawke wprowadzil z nowymi
    stawkami.
    Dzis Sejm poprawke zatwierdzil, wiec maja ze 30 godzin zapasu.

    Ale nowa poprawka podnosi kwote wolna dla biednych, a kasuje dla
    bogatych, wiec tak nie calkiem na korzysc podatnika bedzie.
    No ale pokaze sie w terminie.
    Pozostaje kwestia co z grudniem tego roku - stara kwota 30 listopada
    stracila moc.

    No i ... o ile pamietam, to jest zapis, czy wyrok TK, ze poprawka
    Senatu nie moze wykraczac poza ramy pierwotnej ustawy (co jest ogolnie
    bardzo zasadne),
    wiec mozna zaskarzyc do TK.
    Co to ma byc - Sejm sobie nie zyczy podwyzszenia kwoty wolnej i zyczy
    sobie utrzymania starej,
    a Senat mu podnosi.

    Kto tam bogaty i ma wieksze zarobki - skarga moze byc prywatna :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-11-30 08:06:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-11-29 16:49, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale nowa poprawka podnosi kwote wolna dla biednych, a kasuje dla
    > bogatych, wiec tak nie calkiem na korzysc podatnika bedzie.

    Bądźmy uczciwi, podnosi dla niepracujących, bądź pracujących na czarno,
    bo pracując nawet na pół etatu za najniższą krajową wyjdziemy poza
    możliwość odliczenia wyższej kwoty wolnej.
    Więc skorzystają dorabiający latem studenci, ew pracujący na czarno,
    którym zdarzy się parę razy w roku jakaś legalna dodatkowa robota.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2016-12-01 13:09:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >Więc skorzystają dorabiający latem studenci, ew pracujący na czarno,
    >którym zdarzy się parę razy w roku jakaś legalna dodatkowa robota.

    Albo dla takich, dla ktorych legalnego etatu na caly rok nie
    starczylo, albo maja tylko pol, albo na smieciowce i zleceniu ... z
    rzadka ...

    J.