  • 1. Data: 2017-01-04 12:06:08
    Temat: Zamknięcie DG
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dla potomnych.

    Po prawie 20 latach (od marca 1997) zamknąłem DG.
    Przez te lata nie miałem kontroli (ta, wiem, mogą jeszcze przyjść) z US ani
    ZUS. Ostatnie 3 lata były w zawieszeniu/odwieszeniu/zawieszeniu, a ostatni
    rok to i VAT zwolniony podmiotowo ze względu na obroty (nie trza robić
    remanentu VAT).

    Przy zamykaniu zawieszonej DG nie trzeba do ZUS nic składać (ubezpieczonych
    nie ma).

    Grupę będę obserwował :)

    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2017-01-04 21:02:44
    Temat: Re: Zamknięcie DG
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    Jeśli zamknąłeś DG poprzez portal firma.gov.pl i otrzymałeś
    potwierdzenie, to wydaje mi się, że ZUS zostanie powiadomiony. Natomiast
    do Urzędu Skarbowego chyba trzeba jakieś rozliczenie złożyć.

    Ale lepiej jeszcze zapytaj w źródle :-)

    dodatkowe informacje:
    I Urząd Skarbowy w Białymstoku,
    tel centrala: 85 878 4100
    email: u...@p...mofnet.gov.pl

    Zus Białystok:
    tel centrala: 85 748 69 00
    adres e-mail do zapytań ogólnych: c...@z...pl

  • 3. Data: 2017-01-04 21:32:37
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Bonum mane w

    > Jeśli zamknąłeś DG poprzez portal firma.gov.pl

    czyli CEIDG :) Tak.

    > wydaje mi się, że ZUS zostanie powiadomiony.

    Owszem, i ZUS i US, ale ZUS wyrejestruje "płatnika" z urzędu

    > Natomiast do Urzędu Skarbowego chyba trzeba jakieś rozliczenie złożyć.

    :D Jakieś to w moim przypadku była deklaracja VAT-Z

    > Ale lepiej jeszcze zapytaj w źródle :-)

    W celu jakim?

    > dodatkowe informacje:
    > I Urząd Skarbowy w Białymstoku,
    > tel centrala: 85 878 4100
    > email: u...@p...mofnet.gov.pl

    > Zus Białystok:
    > tel centrala: 85 748 69 00
    > adres e-mail do zapytań ogólnych: c...@z...pl

    Ale to nie mój US... ;P

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-01-09 16:51:53
    Od: grzegorz <g...@g...com>

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 12:06:08 UTC+1 użytkownik 007 napisał:
> [...]
    > remanentu VAT).
    >
    > Przy zamykaniu zawieszonej DG nie trzeba do ZUS nic składać (ubezpieczonych

    Fajnie, mam podobnie, firma zawieszona już 2 lata i teraz przedłużyłem zawieszenie na
    kolejne 2, ale zastanawia mnie to zwolnienie z VAT.

    Jeśli bym dziś wysłał aktualizację VAT-R i "zwolnił się z VAT" od 1 stycznia to jak
    to by wyglądało jeśli bym chciał pod koniec roku zamknąć działalność,
    remanent byłby wymagany za lata poprzednie czy już nie?

  • 5. Data: 2017-01-13 14:21:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2017-01-04 o 12:06, 007 pisze:
    > Dla potomnych.
    > Po prawie 20 latach (od marca 1997) zamknąłem DG.
    A tak z ciekawości: zmiana na etat, praca na czarno, czy dalsza
    działalność w jakiś spółkach etc? ;-)

    Maciek

  • 6. Data: 2017-01-13 23:23:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-13 o 14:21, Maciek pisze:
    > A tak z ciekawości: zmiana na etat, praca na czarno, czy dalsza
    > działalność w jakiś spółkach etc? ;-)

    500+

    :-)