  • 1. Data: 2006-10-19 10:09:08
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    Witajcie

    Taki drazliwy troche temat.Jestem zatrudniony w firmie,podpisalem zgode na
    przetwarzanie danych przez ta firme i ok ale...przychodzi na kontrole do
    firmy instytucja np PFRON i oi przegladaja akta moje,pytanie..z jakiej
    racji,przeciez nie wyrazilem zgody na to aby mieli wglad do moich danych.Co
    Wy o tym sadzicie

    seba

  • 2. Data: 2006-10-19 10:46:57
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > firmy instytucja np PFRON i oi przegladaja akta moje,pytanie..z jakiej
    > racji,przeciez nie wyrazilem zgody na to aby mieli wglad do moich danych.Co

    Z racji odrębnych przepisów. Ustawa o ochronie danych osobowych nie jest
    wyrocznią, jest jeszcze masa innych ustaw.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-10-22 07:20:32
    Od: "miszka_" <p...@n...pl>

    Użytkownik "seba" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy instytucja np PFRON i oi przegladaja akta moje,pytanie..z jakiej
    > racji,przeciez nie wyrazilem zgody na to aby mieli wglad do moich

    Art. 23 i Art 24 ustawy o ochronie danych osobowych jednoznacznie tę kwestię
    opisują.

    Zgodnie z ich zapisami firma, która Cię zatrudniła nie powinna pytać Cię o
    zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

    Warto też wiedzieć, że udostępnianie danych jest czynnością mieszczącą się w
    pojęciu "przetwarzanie".

    --
    PZDR, miszka_
    _________________________________

  • 4. Data: 2006-10-23 06:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Oct 2006, miszka_ wrote:

    > Użytkownik "seba" <g...@o...pl> napisał
    [...]
    [...]
    > Zgodnie z ich zapisami firma, która Cię zatrudniła nie powinna pytać Cię
    > o zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

    Ściślej: "nie musi" :)
    Ale seba nie pisał po co to zgoda: przypadek kiedy taka zgoda jest
    konieczna był tak w ostatnim kwartale na .prawo: firma, hipermarket,
    prowadzi jakąś formę promocji wśród własnych pracowników, na zasadach
    innych (korzystniejszych) niż dla reszty klientów.
    IMO słusznym jest wniosek że firma, mimo że ma prawo posiadania zapisków
    z imieniem, nazwiskiem, adresem i kilkoma innymi danymi pracownika, nie
    ma prawa w tej samej bazie trzymać informacji o "obrotach pracownika"
    z tytułu zakupów i musi oddzielnie zebrać zgodę.

    > Warto też wiedzieć, że udostępnianie danych jest czynnością mieszczącą
    > się w pojęciu "przetwarzanie".

    ...acz również podlega pod zapisy że "jak przepis nakazuje to nie
    trzeba zgody", czyli jak istnieje przepis że kontroler PIP, US,...
    ma prawo do kontroli - to ma prawo i już (bez zgody) czyli jak
    Krzysiek pisał "jest jeszcze masa innych ustaw" :)

    pzdr, Gotfryd