  • 1. Data: 2006-10-19 10:46:51
    Temat: Sprzedaż wysyłkowa, Vat, rachunki
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Chciałbym prosić o poradę w jednej kwestii związanej
    z przejściem na VAT.
    Od 1go listopada - niestety przechodzę na Vat :(

    DG to sprzedaż na allegro, jestem na ryczałcie.
    Nie mam kasy - tylko przelewy, wpłaty na konto.

    Dotychczas nie musiałem wypisywać dla klientów
    rachunków, nie było takiej potrzeby - oczywiście,
    gdyby ktoś chciał rachunek - nie było problemu.

    Jako, że będą na Vacie - nie chcę już sam robić
    papierów - podpisuję umowę z księgową. (czytając tą
    grupę wiadomo, że warto konsultować ich opinie
    z opinią innych ;) )

    Księgowa powiedziała mi, że teraz będę musiał robić tak:
    Do każdej wysyłanej paczki wkładam oryginał rachunku vatowskiego
    , a kopię pozostawiam dla siebie.

    Mam pytanie, czy tak muszę robić (100 % klientów to osoby
    fizyczne), czy wystarczy jak będę tylko rachunek wypisywał
    (w jednym egzemplarzu) i zostawiał sobie ?
    Oczywiście, gdy ktoś zaznaczy wcześniej, że chce FVAT to
    wyślę z przesyłką.
    Branża, w której 100 % kupujący to os. fiz. bez DG.

    pozdr
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-10-19 11:05:07
    Temat: Re: Sprzedaż wysyłkowa, Vat, rachunki
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Grzes napisał:

> [...]
    > Oczywiście, gdy ktoś zaznaczy wcześniej, że chce FVAT to
    > wyślę z przesyłką.
    > Branża, w której 100 % kupujący to os. fiz. bez DG.

    tylko przy sprzedaży wysyłkowej za granicę istnieje wymóg fakturowania
    każdej dostawy :

    art.106

    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, nie mają obowiązku wystawiania
    faktur, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są
    obowiązani do wystawienia faktury.

    5. Przepisu ust. 4 zdanie pierwsze nie stosuje się w przypadku sprzedaży
    wysyłkowej z terytorium kraju oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych
    środków transportu, które w każdym przypadku muszą być potwierdzone
    fakturami.

  • 3. Data: 2006-10-19 22:54:13
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    [...]
    > Księgowa powiedziała mi, że teraz będę musiał robić tak:
    > Do każdej wysyłanej paczki wkładam oryginał rachunku vatowskiego
    > , a kopię pozostawiam dla siebie.

    Vatowska w kwestii formalnej jest _faktura_, którą osobie fizycznej
    wystawiasz na wyraźne jej życznie.

    > Mam pytanie, czy tak muszę robić (100 % klientów to osoby
    > fizyczne), czy wystarczy jak będę tylko rachunek wypisywał
    > (w jednym egzemplarzu) i zostawiał sobie ?

    Będąc vatowcem nie wystawiasz rachunków, tym bardziej w jednym
    egzemplarzu!

    Gdybys był na KPiR to pewnie bys musiał sobie spisywać utarg dzienny,
    sumować i miesięczny wpisywać jako przychód w KPiR, ale jak na ryczałcie
    to nie mam pojęcia, VAT w każdym razie zapłacić będziesz musiał, więc
    "ewidencję sprzedazy vat" prowadzić musisz na 100%

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów - początkujący przedsiębiorca ;-) (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2006-10-20 06:56:48
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysyłkowej z terytorium kraju oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych
    > środków transportu, które w każdym przypadku muszą być potwierdzone

    Bardzo dziękuję za odpowiedź i wskazówkę.

    pozdr
    Grzegorz

  • 5. Data: 2006-10-20 07:07:58
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości
> [...]
    > to nie mam pojęcia, VAT w każdym razie zapłacić będziesz musiał, więc
    > "ewidencję sprzedazy vat" prowadzić musisz na 100%

    Wczytuję się w google i ustawe o VAT.

    Czy ktoś, kto jest na ryczałcie, bez kasy i jest na VAT-cie, mógłby mi
    podpowiedzieć, napisać jak ewidencjonować taką sprzedaż.
    Dotychczas na koniec dnia wystawialem DW z kwotą przychodu.
    Na koniec miesiąca zaś wszystko bylo ewidencjonowane dzień po dniu,
    sumowe i wg ustalonych zasad wyliczany podatek.

    Jak to robić teraz ?
    Proszę o jakieś wskazówki.
    Ma to robić księgowa, lecz sam chciałbym wiedzieć, jak to robicie,
    a widzę, że na podstawie tego: "że kazała wystawiać FV" to nie wiem czy
    póki jest jeszcze czas jej nie zmienie :|

    pozdr
    Grzegorz

  • 6. Data: 2006-10-21 10:51:26
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > Na koniec miesiąca zaś wszystko bylo ewidencjonowane dzień po dniu,
    > sumowe i wg ustalonych zasad wyliczany podatek.

    I teraz masz robić tak samo, tylko w DW z kwotą przychodu musi się
    pojawic nie tylko suma ogólna brutto, ale tabelka z robiciem na Vat
    według stawek - kwota netto i vat i brutto
    I zwróć uwage na fakt że rozliczyć Vat musisz w dniu pojawienia sie
    pieniędzy na twoim koncie, a nie dopiero w dniu wysłki towaru.

    ps. a jak nie mam racji to mnie niech znawcy poprawią, tez sie wtedy
    poducze i skoryguje swoje postepowanie