  • 1. Data: 2006-10-19 09:03:52
    Temat: On, benzynka i GAZ
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Mam pytanie od znajomego - otóz uzytkuje on auto dostawcze na gaz i
    dotychczas prawdopodobnie odliczał VAT od gazu. Z dochodowym nie ma
    problemu bo jest ryczałt. Oczywiscie firma jest platnikem VAT.
    Jak rozumiem, tak samo jak w przypadku benzyny, nie wolno czegos takiego
    robic i nalezy całosc faktury za gaz wrzucac w koszty, nie odliczajac VATu
    osobno. Czyli jedyne rozwiazanie to zmiana auta albo zmiana od nowego roku
    sposobu roliczania na KPiR - zeby to było jakos oplacalne.
    Myle sie?
    I druga sprawa - co grozi za takie błędne rozliczenie? Firma jest nowa,
    wiec dobrze by było szybko to wyprostowac ale ten miesiac gdzie juz takie
    roziczanie było co grozi? Zwrot VATu + odsetki i czy cos jeszcze? Jakas
    kara?

    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.

  • 2. Data: 2006-10-19 09:23:43
    Temat: Re: On, benzynka i GAZ
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisal(a):
> [...]
    > osobno. Czyli jedyne rozwiazanie to zmiana auta albo zmiana od nowego roku
    > sposobu roliczania na KPiR - zeby to było jakos oplacalne.

    Albo zmienia auto na takie, któremu przysługuje odliczenie VAT, albo
    OD RAZU przestaje ten VAT odliczać. Nie od nowego miesiąca, tylko
    natychmiast. Po co cały czas popełniać ten sam błąd?

> [...]
    > wiec dobrze by było szybko to wyprostowac ale ten miesiac gdzie juz takie
    > roziczanie było co grozi? Zwrot VATu + odsetki i czy cos jeszcze? Jakas

    No, kara też będzie. Lepiej wysłać korekty i być przygotowanym na
    kontrolę.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-10-19 10:33:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Oct 2006, Samotnik wrote:

    > Albo zmienia auto na takie, któremu przysługuje odliczenie VAT, albo
    > OD RAZU przestaje ten VAT odliczać. Nie od nowego miesiąca, tylko
    > natychmiast. Po co cały czas popełniać ten sam błąd?

    No czekaj, czegoś nie rozumiem.
    "Auto dostawcze" to osobowe, czy przy sam. ciężarowych TEŻ nie
    wolno odliczać VAT od paliwa???

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-19 10:58:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > [...]
    >
    > No czekaj, czegoś nie rozumiem.
    > "Auto dostawcze" to osobowe, czy przy sam. ciężarowych TEŻ nie
    > wolno odliczać VAT od paliwa???

    Hmmmmmmm, w sumie możesz mieć rację, pewnie europaleta sie zmieści,
    więc może być i ciężarowe... Tylko czy nie trzeba czasem jakiś
    formalności dopełnić zanim się zacznie odliczać ten vat? Jakiś
    specjalny przegląd... Coś takiego mi się kołacze po głowie, nie mam
    czasu szukać w ustawie
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-10-19 11:18:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > [...]
    >
    > No czekaj, czegoś nie rozumiem.
    > "Auto dostawcze" to osobowe, czy przy sam. ciężarowych TEŻ nie
    > wolno odliczać VAT od paliwa???

    auto to takie któe jest bezsprzecznie dostawcze, spełniało wzór lisaka.
    Teraz rzeczywiscie dostaje sie jakis kwitek przy przegladzie (VAT-1?).
    Generalnie typu VW Caddy.
    Ale jak rozumiem (moze sie myle...?) przy takich autach VAT mozna odliczac
    tylko od ON, a w przypadku zwykłej benzyny czy gazu cała faktura idzie w
    koszty podatku dochodowego. Dobrze myślę?

    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
    same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

  • 6. Data: 2006-10-19 11:36:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > tylko od ON, a w przypadku zwykłej benzyny czy gazu cała faktura idzie w
    > koszty podatku dochodowego. Dobrze myślę?

    Na pewno źle.

  • 7. Data: 2006-10-19 15:35:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a s...@W...samotnik.art.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Na pewno źle.

    Czyl jeżeli mamy do czynienia z autem dostawczym (nia zadna kratka tylko
    np. VW Caddy, Ford Courier, Citroen Jumpy czy Peugeot Expert, to faktury za
    ON, benzynke i gaz traktuje sie dokładnie tak samo?

    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    milczysz." Nina Liedtke

  • 8. Data: 2006-10-19 16:50:34
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:19102006.59813DD1@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    > faktury za
    > ON, benzynke i gaz traktuje sie dokładnie tak samo?

    Polecam:
    http://ifirma.pl/poradnik.html?subsection=podstawypr
    owadzeniafirmy&step=12a

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów

  • 9. Data: 2006-10-19 16:58:03
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:19102006.59813DD1@budzik61.poznan.pl...

    O masz jeszcze to:
    http://vat.pl/pages/i/77.php więc jeśli auto spełnia warunki, to moim
    skromnym i mało doświadczonym, acz uczącym się zdaniem nic mu nie grozi
    :)

  • 10. Data: 2006-10-19 18:03:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafal... r...@i...arpa ...

    > O masz jeszcze to:
    > http://vat.pl/pages/i/77.php więc jeśli auto spełnia warunki, to moim
    > skromnym i mało doświadczonym, acz uczącym się zdaniem nic mu nie grozi
    >:)

    biorac pod uwage to:
    Zaświadczenie okręgowej stacji kontroli pojazdów, ma jedynie potwierdzać
    prawo podatnika do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa.
    Uzyskanie tego zaświadczenia po dniu 31.05.2006, tj. po terminie, w którym
    podatnik był do tego zobowiązany, nie powoduje utraty prawa do odliczenia
    VAT od paliwa. Podatnik zachowuje to prawo poczynając od 22.08.2005 r.

    oraz to ze samochód absolutnie spelnia wymogi, oraz to ze nigdzie nie
    wspomina sie o rozróznieniu rozliczania ze wzgledu na rodzaj paliwa -
    wydaje sie ze jednak wszystko jest ok. Dzieki.

    BTW czy wczesniej było tak, ze VAT moznabyło odliczac tylko od ON? Czy
    tylko to sobie wymysliłem?