  • 1. Data: 2005-03-23 00:48:55
    Temat: Odliczanie składek na stowarzyszenia obowiązkowe
    Od: "Al Araf" <a...@g...pl>

    Mam takie pytanie, czy w roku 2004 i 2005 można odliczać składki na
    stowarzyszenia, do których przynależność jest obowiąkowa, bo wszędzie
    słyszę, że nie?

    Ustawa PDOF w wcale tego nie zabrania. Art 22 ustawy PDOF mówi,
    że: "kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie
    koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów
    wymienionych w art. 23."

    Jeżeli jestem np. lekarzem i żeby móc wykonywać swój zawód muszę płacić co
    miesiąc obowiązkowe składki na Izbę Lekarską, to chyba jest to koszt
    uzyskania przychodu, nie?

    Art. 23 ustawy PDOF nie zabrania takich odliczeń, a więc w myśł art. 22 jest
    to dozwolone. Art 23 ust. 1 pkt. 30 niejako potwierdza, że zabronione są
    jedynie odliczenia na rzecz organizacji do których przynaleznośc podatnika
    nie jest obowiązkowa.

    Jeżeli się mylę, to proszę wyprowadzić mnie z błędu.

  • 2. Data: 2005-03-23 02:01:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Al Araf wrote:
> [...]
    > nie jest obowiązkowa.
    >
    > Jeżeli się mylę, to proszę wyprowadzić mnie z błędu.

    Mówisz o dwóch różnych rzeczach o odliczeniu składki i o wrzuceniu jej w
    koszty. To dwie różne sprawy.

    Kiedys można było odliczyć składkę od dochodu/podatku niezależnie od
    uwzględnienia standardowych KUP, teraz już tego nie ma zdaje się.

    Ty chcesz składkę wrzucić w koszty, tylko, że jak pracujesz na etacie,
    to hmm, nie bardzo masz jak bo koszty są 102.25 i koniec.
    No chyba że założyć DG wtedy wepchniesz to w koszty.

    Nie wiem. Może nie mam racji, ale do takich wniosków doszedłem.

  • 3. Data: 2005-03-23 15:18:54
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@a...pl>

    Niestety taka jest prawda
    Pracujac na etacie nie odliczysz przynaleznosci do Izby, jesli masz DG to
    zaliczasz ja do kosztow uzyskania przychodow.

    Pozdrawiam
    K(?)