  • 1. Data: 2010-03-04 18:44:37
    Temat: Osobówka w firmie i VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Słuchajcie, czytałem ustawę i tak dalej, ale mam jeszcze jedną rzecz
    niejasną - jeśli odliczę 60% VATu, to po pół roku mogę sprzedać samochód
    jako używany zwolniony z VAT. Czy to jednak niesie za sobą konieczność ustalania
    proporcji sprzedaży zwolnionej i niezwolnionej i tak dalej? Druga sprawa -
    przy takiej sprzedaży muszę dokonać 'korekty' odliczonego podatku - tak na
    chłopski rozum - jeśli sprzedam w trakcie pierwszego roku (kalendarzowego,
    czy od dnia do dnia?) po zakupie, to oddaję 5/5 podatku, jeśli w drugim, to
    4/5 i tak do czasu, aż minie piąty rok, kiedy nie muszę już nic
    'skorygować'?

    Druga sprawa - czy w przypadku jednoosobowej DG bez pracowników przyjęcie
    samochodu jako ŚT zamiast kilometrówki wiąże się z jakimiś szykanami? Jakiś
    podatek od użytkowania prywatnego itd itp?
    --
    Samotnik