  • 1. Data: 2006-03-30 07:46:33
    Temat: Odliczenie internetu.
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    Właśnie przymierzam się do rozliczenia pit37.
    Odliczam tylko internet.
    Mam łącze od kilku lat.Faktury(oczywiście na moje nazwisko)były wystawiane
    od maja(wczesniej tylko rachunek), fakturę z listopada zgubiłem.
    Czy mogę prosić dostawce internetu żeby wystawił jeszcze raz tą zgubioną
    fakturę?
    Czy jest możliwość otrzymania faktur za okres wcześniejszy, (mam dowody
    wpłat)?

  • 2. Data: 2006-03-30 07:54:59
    Temat: Re: Odliczenie internetu.
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    Jeszcze jedno:
    Mieszkam,korzystam z internetu i pracuję w mieście X oddalonym od miasta Y
    mojego zameldowania o 2km.
    Rozliczam się w US w mieście Y.
    Powinienem przenieść się do US miasta X?
    Powinienem zapomnieć o możliwości odliczenia internetu i w tym roku
    mieszkać,pracować ,zameldować,surfować w jednym mieście?

  • 3. Data: 2006-03-30 08:12:57
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Mieszkam,korzystam z internetu i pracuję w mieście X oddalonym od miasta Y
    > mojego zameldowania o 2km.

    To zależy co rozumiesz przez "miejsce zamieszkania oddalone od miejsca
    zameldowania".
    "" Miejsce zamieszkania, w stosunku do którego dokonywane jest odliczenie,
    powinno być zgodne z miejscem zamieszkania, określonym w formularzu NIP-1
    lub NIP-3, złożonym w urzędzie skarbowym. Nie musi to być miejsce
    zameldowania, jednak musi to być faktyczne miejsce zamieszkania podatnika.
    ""
    Czyli jak w NIP podałeś miejsce zameldowania to raczej nie możesz
    odliczyć...

    A dostawca musi Ci dać zaległe faktury lub ich duplikaty.

  • 4. Data: 2006-03-30 08:14:46
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powinienem zapomnieć o możliwości odliczenia internetu i w tym roku
    > mieszkać,pracować ,zameldować,surfować w jednym mieście?

    Powinienes sie rozliczac tam gdzie mieszkales w dniu 31 grudnia.
    Czyli podejrzewam ze w miescie X. Wtedy tez bedziesz mogl odliczyc sobie
    internet.

    Dla US Twoje miejsce zameldowania nie ma zadnego znaczenia

    Jacek

  • 5. Data: 2006-03-30 08:35:08
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    > Powinienes sie rozliczac tam gdzie mieszkales w dniu 31 grudnia.
    > Czyli podejrzewam ze w miescie X. Wtedy tez bedziesz mogl odliczyc sobie

    Składki były odprowadzane do US miasta gdzie jestem zaMELDowany. W US
    widnieję jako mieszkaniec miasta w którym jestem zameldowany.Powinienem
    chyba zgłosić w US że mieszkam tam gdzie mieszkam a nie tam gdzie jestem
    zameldowany? TYlko chyba powinienem to zrobić wcześniej.
    Wydaje mi się że w tym momencie nie mogę zrobic nic.
    (bede pisał konkretnie bo pomylę):
    Może mógłbym iśc teraz do US Mysłowice i zgłosić że mieszkam np od grudnia(a
    moze od maja -wtedy dostalem fakture pierwsza za neta) 2005roku w Sosnowcu i
    chce się tam rozliczać? CZy nie będzie jakiegoś problemu? Nie powinienem
    zgłosić tego w momencie zmiany miejsca zamieszkania?

    Mieszkam w Sosnowcu wiec powinienem sie rozliczac w Sosnowcu,ale zawsze
    robilem to w Myslowicach i w danych pracodawcy jest Mysłowice. co mam robic?