  • 11. Data: 2006-03-22 21:14:17
    Temat: Re: Odliczenie internetu - internet przez kartę SIMLUS
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    > Że 'za darmo' korzystasz z własnego punktu dostępu poza mieszkaniem
    > to IMO nikogo nie obchodzi. Tego co jest "twoje" i "za darmo" się
    > nie odlicza.

    Chodziło mi o nieco inną sytuację - połączenie radiowe do ISP.
    Sprzęt zainstalowany na stałe (antena na dachu, router na strychu,
    komputer podłączony skrętką do routera) - ale jest własnością
    klienta i teoretycznie klient może go sobie przenieść poza lokal.

    > Popatrzmy na to tak: jakie jest "miejsce świadczenia usługi"
    > (w rozumieniu przepisów) za którą się PŁACI, którą to opłatę
    > chce się odliczyć?

    Adres klienta na fakturze?

    > Przy korzystaniu przez komórkę układ jest odmienny: PŁACISZ za to,
    > że i-net będzie dostępny "gdziekolwiek".

    Tutaj też "gdziekolwiek", tylko na mniejszym obszarze (w promieniu
    około 1 km, pod warunkiem że anteny się widzą) - tylko jeden BTS :)

    > I IMO p. widzenia że "korzystanie" należy rozpatrywać z p. widzenia
    > umowy z dostawcą, a nie z p. widzenia miejsca pobytu podatnika nadaje
    > się do skutecznej obrony :)

    To chyba trzeba będzie zrobić umowy pisemne (na razie są ustne).
    Sprzedaż udokumentowana fakturami VAT - czy to może nie wystarczyć?

    Marek