  • 1. Data: 2003-12-03 09:01:47
    Temat: Odliczenie od podatku dochodowego !
    Od: "Piniu" <andrzeju@(usun_to)poczta.fm>

    Witam!
    Mam pytanko zwiazane z odliczeniem od podatku dochodowego 19% (od kwoty nie
    wiekszej niz ok. 2000).
    Czy wedlug Dz.U 2001.155.1812(R) (Okreslenie rodzajow przyrzadow i pomocy
    naukowych)kazdy moze odliczyc sobie np. zakup komputera, a jezeli nie to
    jakie kryteria musi spelniac osoba fizyczna.

    Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam

    Piniu

  • 2. Data: 2003-12-03 13:48:57
    Temat: Re: Odliczenie od podatku dochodowego !
    Od: "woda321" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Piniu" <andrzeju@(usun_to)poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Piniu
    > ZAKUPIONE PRZYRZĄDY, POMOCE NAUKOWE, PROGRAMY KOMPUTEROWE ORAZ WYDAWNICTWA
    FACHOWE MUSZĄ MIEĆ BEZPOŚREDNI ZWIĄZEK Z WYKONYWANYM ZAWODEM. Z ULGI TEJ
    NIE MOGĄ SKORZYSTAĆ:
    - UZYSKUJĄCE JEDYNIE PRZYCHODY Z UMÓW ZLECENIA LUB UMÓW O DZIEŁO I INNYCH
    RODZAJÓW DZIAŁALNOŚCI WYKONYWANEJ OSOBIŚCIE
    - PROWADZĄCE TYLKO DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ. POZDROWIENIA - MAJKA

  • 3. Data: 2003-12-03 14:32:52
    Od: samosia2<s...@g...pl>

    Właśnie się zastanawiałam nad tą interpretacją. I mam wrażenie, że
    jest to nierówne traktowanie podatników. Osiągam stałe dochody z
    umów zlecenia od jednej firmy, oprócz tego kilka umów o dzieło od
    innych (głównie tłumaczenia). Mój 'pracodawca' nie zatrudni mnie na
    umowę o pracę bo "się jemu nie opłaca" dlaczego więc mam być
    dyskryminowana podwójnie. W tym roku zrobię eksperyment na sobie -
    odliczę zakup słownika i zobaczymy co będzie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-03 15:16:44
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "samosia2" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dyskryminowana podwójnie. W tym roku zrobię eksperyment na sobie -
    > odliczę zakup słownika i zobaczymy co będzie.

    A co Ci da ten eksperyment? Koniecznie chcesz oberwać?
    W grę wchodzą wyłącznie "przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy,
    pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy". Koniec kropka.

  • 5. Data: 2003-12-03 17:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, samosia2 wrote:

    >+ Właśnie się zastanawiałam nad tą interpretacją. I mam wrażenie, że
    >+ jest to nierówne traktowanie podatników.

    ...znaczy, pracownicy mają zażądać prawa do uznania za KUP 20%
    wartości umowy lub "udokumentowanych kosztów" ? ;)
    Bo inaczej "są dyskryminowani" ? ;)
    Przyznam że jeszcze nie oglądałem jak tam pozmieniano UoPDoOF
    pod tym kątem, były pomysły żeby umowy "osobiste" ograniczyć
    (w 2004) w prawie do owego KUP...

    [...]
    >+ Mój 'pracodawca' nie zatrudni mnie na
    >+ umowę o pracę bo "się jemu nie opłaca"

    No i tyle na ten temat :(

    >+ dlaczego więc mam być
    >+ dyskryminowana podwójnie.

    ...potrójnie, poczwórnie.... (nie masz chorobowego, odprawy,...)
    tyle, że co to ma do twojego podatku ? To jest *inna* umowa
    niż umowa o pracę. Ze skutkami podatkowymi - na dobre i na złe.

    >+ W tym roku zrobię eksperyment na sobie -
    >+ odliczę zakup słownika i zobaczymy co będzie.

    Ależ, jak to mawiają, "mamy wolny kraj". Będziesz czekać 6 lat
    aż się dowiesz :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-03 19:04:15
    Od: "Pytający" <l...@a...pl>

    Czy jesli kupie w tym roku komputer na raty to moge go w calosci sobie
    odliczyc od podatku (osoba fizyczna).Komputer zwiazany jest z wykonywanym
    zawodem a raty beda placone w przyszlym roku.
    Aczkolwiek przeciez na fakturze bedzie zapłacono w tym roku ...
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-12-03 20:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, Pytający wrote:

    >+ Czy jesli kupie w tym roku komputer na raty to moge go w calosci sobie
    >+ odliczyc od podatku (osoba fizyczna).

    ...a możesz wątek "Odliczenia - zmywarka na kredyt" przeczytać ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-12-04 19:06:16
    Od: "Pytający" <l...@a...pl>

    jan.zabrze.pl...

    > ...a możesz wątek "Odliczenia - zmywarka na kredyt" przeczytać ? ;)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    czytałem i nadal nie mam pewnosci ...
    kto i gdzie moze mi udzielic pewnej odpowiedzi ?
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-12-04 22:23:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, Pytający wrote:
    [...]
    >+ kto i gdzie moze mi udzielic pewnej odpowiedzi ?

    No, to zadałeś pytanie z kategorii "dwuznaczne oczywiście" :)
    "pewnej odpowiedzi" w znaczeniu "jakiejś" to masz cały stosik ;)
    A "pewnej" w znaczeniu "nie mogącej spowodować szkód" - to
    (pewnikiem odpłatnie :]) doradzca podatkowy, który jest
    ubezpieczony od OC (i ci to pokaże) oraz odpowie na piśmie...

    pozdrowienia, Gotfryd