  • 1. Data: 2003-12-03 08:47:12
    Temat: umowa o dzielo-zleceniobiorca osoba zagraniczna
    Od: "D.A." <d...@p...onet.pl>

    Witam i pozdrawiam Grupowiczow!

    Sprawa, z ktora sie borykam jest nastepujaca:

    Osoba fizyczna zagraniczna wykonala na rzecz mojej firmy pewna prace-miejsce
    pracy Polska. Osoba ta ma prawo przebywac i pracowac w Polsce ale nie
    rozlicza sie tutaj z podatku. Praca ta podpada pod umowe o dzielo ale bez
    praw autorskich i kosztow 50%. Chce rozliczyc zleceniobiorce tak jak nalezy,
    nie wiem tylko czy rozliczenie takie powinno byc inne niz rozliczenie umowy
    o dzielo zawartej z "miejscowym"?
    Czy ktos przerabial juz podobny temat?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2003-12-03 13:52:31
    Od: "woda321" <w...@w...pl>

    Użytkownik "D.A." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Darek
    >
    > Osoba, zktórą zawarłeś umowę o dzieło sama ma obowiązek rozliczyć się z
    fiskusem. Ty nie masz takiego obowiązku. pozdrawiam - Majka

  • 3. Data: 2003-12-03 14:25:07
    Od: "D.A." <d...@p...onet.pl>

    > fiskusem. Ty nie masz takiego obowiązku. pozdrawiam - Majka

    Nawet jesli jest to osoba fizyczna, ktora na terenie RP nie prowadzi DG? W
    przypadku "krajowca" mam odowiazek odprowadzic zaliczke na pdof i wykazac ja
    w PIT-4. Jesli jest to czlowiek "zagraniczny" nie mam takiego obowiazku? Czy
    moge prosic troche wiecej szczegolow? Gdzie szukac zrodel?

    Darek

  • 4. Data: 2003-12-04 08:53:14
    Od: "Marta Nowakowicz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    D.A. <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    No jak to?
    Miałam już taki przypadek i jest to zależne, czy jest to firma (spółka) czy
    osoba fizyczna (nawet prowadząca działalność). W przypadku spółek musisz
    wypełnić dlklaracje CIT -10 i złozyć ja w urzędzie skarbowym właściwym dla
    osób zagranicznych (np. dla śląska jest to I Urząd Skarbowy). I z praktyki
    wiem, że podatek wynosi 20% i należy opłacić go do 7-go następnego miesiąca
    (no i złożyć deklarację).
    Natomiast jeżeli masz osobę fizyczną to wypełniamy deklarację PIT-8A oraz
    informację IFT-1. PIT i IFT składamy do Urzędu - właściwego dla osób
    zagranicznych do 7-go i do tego dnia opłacamy podatek. Informację IFT-1 musi
    otrzymać także ta osoba zagraniczna! A % podatku zależy od tego czy ta osoba
    ma status rezydenta (cokolwiek to znaczy). Jeżeli nie to płacimy 20%. Bardzo
    polecam w sprawie osób fizycznych, zagranicznych pracujących w Polsce -
    kontakt z I US w Katowicach - pracyje tam chyba jedyny kompetentny ( i nawet
    sympatyczny)urzędnik.
    Myślę, że mój wywód jest jasny;)
    Pozdrawiam
    Marta

  • 5. Data: 2003-12-04 11:42:03
    Od: "D.A." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > polecam w sprawie osób fizycznych, zagranicznych pracujących w Polsce -
    > kontakt z I US w Katowicach - pracyje tam chyba jedyny kompetentny ( i

    Dzieki za info!
    Tak wlasnie zrobie.

    Pozdrawiam

    Darek