  • 1. Data: 2004-02-19 11:14:12
    Temat: Odliczenie składek zaległych
    Od: "Monika" <monika_kropka_milner@desktop_kropka_com_kropka_pl.invalid>

    W styczniu tego roku zapłaciłam zaległe ZUSy za kilka miesięcy zeszłego roku
    (społeczne, zdrowotne i FGŚP za właściciela i pracowników). Jak powinnam
    rozliczyć to w PKPiR. Jeśli nie zapłacę składki to przecież nie mogę jej
    odliczyć. Jak uwzględnić to na PIT5. Czy teraz w deklaracji mogę ująć
    składki za wszystkie miesiące wstecz z zeszłego roku, biorąc pod uwagę, że
    jest to nowy okres rozliczeniowy?
    Rozliczam się memoriałowo, a te zaległe składki strasznie mi namieszały.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2004-02-20 08:15:54
    Temat: Re: Odliczenie składek zaległych
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Monika wrote:

> [...]
    > z zeszłego roku, biorąc pod uwagę, że jest to nowy okres
    > rozliczeniowy? Rozliczam się memoriałowo, a te zaległe składki

    Pomimo, że ogólnie rozliczasz się memoriałowo, to składki ZUS liczy się
    kasowo. W twoim wypadku jest to więc koszt roku 2004 odliczany w
    rozliczeniy za styczeń.

  • 3. Data: 2004-02-20 10:44:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

    > Pomimo, że ogólnie rozliczasz się memoriałowo, to składki ZUS liczy się
    > kasowo. W twoim wypadku jest to więc koszt roku 2004 odliczany w
    > rozliczeniy za styczeń.

    Mówisz oczywiście wyłacznie o składkach osobistych przedsiębiorcy?
    Bo nie ma w ustawie wyłączenia z memoriału składek za pracowników,
    zleceniobiorców i pokrewnych. Te nalezało ujmowac w koszty wg. metody
    głównej (czyli w tym wypadku memoriałowo) bez względu na fakt zapłaty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-20 10:56:30
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > zleceniobiorców i pokrewnych. Te nalezało ujmowac w koszty wg. metody
    > głównej (czyli w tym wypadku memoriałowo) bez względu na fakt zapłaty.

    Sorry, rzeczywiście nie dostrzegłem tego ".... i pracowników"