  • 1. Data: 2004-02-19 11:06:36
    Temat: aport i sp. z o.o.???
    Od: "Slayer" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    udzialowiec wnosi do sp. z o.o. aport w postaci nieruchomości, jest to
    oczywiście przeniesienie własności nieruchomości, wszystko odbywa się w
    kancelarii notarialnej, notariusz pobiera podatek PCC....
    Pytanie: jaka jest właściwośc miejscowa US, który US będzie weryfikował ten
    akt notarialny, czy ten na którego terenie znajduje się nieruchomość, czy ten
    na którego terenie znajduje sie siedziba spółki?????

  • 2. Data: 2004-02-19 20:26:00
    Temat: Re: aport i sp. z o.o.???
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > akt notarialny, czy ten na którego terenie znajduje się nieruchomość, czy ten
    > na którego terenie znajduje sie siedziba spółki?????

    moim skromnym zdaniem ten US pod który podlega i rozlicza się Spółka:)

  • 3. Data: 2004-02-19 22:20:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004 k...@o...pl wrote:

> [...]
    >+ > akt notarialny, czy ten na którego terenie znajduje się nieruchomość, czy ten
    >+ > na którego terenie znajduje sie siedziba spółki?????
    [...]
    >+ moim skromnym zdaniem ten US pod który podlega i rozlicza się Spółka:)

    Hm... zdaniem mojego harddysku wręcz odwrotnie:
    +++
    Rozdział 6
    Właściwość organów podatkowych
    Art. 12. 1. Organem podatkowym właściwym miejscowo w sprawach
    podatku od czynności cywilnoprawnych od umów,[...]
    jest:
      1)  od przeniesienia własności nieruchomości, [...] naczelnik urzędu
    skarbowego właściwy ze względu na miejsce położenia nieruchomości
    ---

    Ja wiem że na HDD mogę mieć starą wersję, ale sprawdzał nie będę :]
    Wrrr..... ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-02-20 06:26:47
    Od: "Slayer" <s...@W...gazeta.pl>

    >   1)  od przeniesienia własności nieruchomości, [...] naczelnik urzędu
    > skarbowego właściwy ze względu na miejsce położenia nieruchomości

    i właśnie w ustawie jest taka "mała" sprzecznośc, obaj oczywiście macie
    rację, a ja dalej nic nie wiem...;-((((

  • 5. Data: 2004-02-20 07:32:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Slayer wrote:
> [...]
    >+ i właśnie w ustawie jest taka "mała" sprzecznośc, obaj oczywiście macie
    >+ rację, a ja dalej nic nie wiem...;-((((

    No tak, "innych niż w p. 1" jest tylko w p.2 a nie 3 :(, nie
    popatrzyłem.
    Cóż robić, chyba przyjdzie ci spytać US ? Albo sprawdzić na stronach
    IS czy już ktoś nie pytał...

    Jest takie rozporządzenie z dnia 24 grudnia 2002 r. "w sprawie
    właœciwoœci organów podatkowych", ale tam też nic nie znalazłem :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-20 08:21:20
    Od: "Slayer" <s...@W...gazeta.pl>

    > Cóż robić, chyba przyjdzie ci spytać US ? Albo sprawdzić na stronach
    > IS czy już ktoś nie pytał...

    alez pytałem w 4 urzędach, w 2 powiedzieli że tam gdzie spółka, a w 2 tam
    gdzie nieruchomośc.... teraz spytam na piśmie za 5zł...