  • 1. Data: 2004-01-06 19:14:59
    Temat: Odliczenie zapłaconych zaległych składek ZUS
    Od: "TPI" <k...@t...pl>

    Proszę o pomoc.
    W 2003 r. zapłaciłem zaległe składki ZUS wraz z odsetkami. Czy w rozliczeniu
    rocznym za 2003 r. mogę uwzględnić w pozycji kosztów całość zapłaconych
    kwot, czy tylko faktyczne wysokości naliczonych, zaległych składek?

  • 2. Data: 2004-01-06 19:37:45
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "TPI" <k...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > rocznym za 2003 r. mogę uwzględnić w pozycji kosztów całość zapłaconych
    > kwot, czy tylko faktyczne wysokości naliczonych, zaległych składek?

    wg mnie tylko naliczone zaległe składki

    Magda

  • 3. Data: 2004-01-06 20:26:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, TPI wrote:

> [...]
    >+ rocznym za 2003 r. mogę uwzględnić w pozycji kosztów całość zapłaconych
    >+ kwot, czy tylko faktyczne wysokości naliczonych, zaległych składek?

    Nie łapie się czasem na to (art. 23, "nie uważa się za koszt"):
    ++++
    18) odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat
    należnoœci budżetowych i innych należnoœci, do których
    stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia
    1997 r. - Ordynacja podatkowa
    ---
    ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-07 11:00:18
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > należnoœci budżetowych i innych należnoœci, do których
    > stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia

    Odpowiedż leży w art. 31 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
    Art. 31. Do należności z tytułu składek stosuje się odpowiednio: /......../,
    art. 51 § 1, /........../ ustawy - Ordynacja podatkowa.
    Zaś art. 51 ordynacji mówi:
    Art. 51. § 1. Zaległością podatkową jest podatek nie zapłacony w terminie
    płatności..
    Wniosek - skadki tak, odsetki nie.