  • Data: 2002-10-14 22:09:10
    Temat: Odp: Jak wypełnić PIT5?
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jerzy Syrek <j...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@p...interia.pl
    > Przypuśćmy, że w styczniu wystawiłem faktur na 5000 zł (netto), kupiłem
    towaru za 3000 zł (netto) i poniosłem koszty zaliczane do kup w wysokości
    900 zł. Pytanie - czy mam zapłacić podatek od 4100 zł czy od 1100 zł?

    przychód koszt uzyskania przychodu dochód

    5000,00 3900,00 1100,00

    jeżeli jest to twój pierwszy dochód w roku z działalności to nie płacisz
    jeszcze podatku. bo do kwoty 2727 zł jest to dochód zwolniony. W następnym
    miesiącu naliczasz przychód i koszt rosnąco, a w związku z tym też dochód i
    dopiero jak przekroczysz tą kwotę płacisz podatek od nadwyżki.

    Wiola