  • 1. Data: 2004-01-25 12:05:58
    Temat: Odliczenie za aparat sluchowy
    Od: "Aneta" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Jestem tu pierwszy raz i nie ukrywam, że przychodzę z problemem.
    W 1983 r. po chorobie straciłam słuch na jedno ucho. Jako że wada była nie
    do wyleczenia i wielu laryngologów bezradnie rozkładało ręce, dawałam sobie
    radę za pomocą czytania z ust. Jestem nauczycielem i od dziewięciu lat daję
    sobie radę w zawodzie bez żadnych zastrzeżeń. W 2003 r. po wizycie w jednej
    z firm okazało się, że istnieje aparat słuchowy, który nie będzie korygować
    mojej wady, ale zatrzyma postęp utraty słuchu na drugie ucho, ponieważ ucho
    zdrowe nie będzie obciążone nadmiernym wysiłkiem. Za aparat częściowo
    zapłacił NFZ, natomiast ponad 1000 zł musiałam zapłacić sama, co z chęcią
    uczyniłam.
    No i w końcu dochodzę do sedna sprawy: czy przysługuje mi możliwość
    odliczenia zakupu aparatu z tytułu środków rehabilitacyjnych? Gdzieś kiedyś
    słyszałam, że muszę mieć orzeczenie o niepełnosprawności. Pewnie NTG, ale
    może ktoś się orientuje, jak dotrzeć do komisji orzekającą taką
    niepełnosprawność i czy w ogóle mam szanse na takie orzeczenie?
    A może po prostu wiecie, gdzie pytać o to? Jeśli niepotrzebnie zaśmieciłam
    grupę, mocno przepraszam, ale się gubię w gąszczu przepisów, a najnormalniej
    w świecie nie mam czasu na chodzenie od urzędu do urzędu.
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za ewentualną pomoc,
    zagubiona Aneta

  • 2. Data: 2004-01-25 16:05:34
    Temat: Odp: Odliczenie za aparat sluchowy
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    Witam
    > No i w końcu dochodzę do sedna sprawy: czy przysługuje mi możliwość
    > odliczenia zakupu aparatu z tytułu środków rehabilitacyjnych? Gdzieś kiedyś
    > słyszałam, że muszę mieć orzeczenie o niepełnosprawności.
    Aby odliczyć od dochodu poniesiony wydatek w ramach ulgi rehabilitacyjnej,
    potrzebne jest orzeczenie wydane przez PCPR lub decyzja o przyznaniu renty ZUS.
    Ponieważ pracuje i chce Pani pracować proponowałbym złożyć wniosek
    o stwierdzenie stopnia niepłosprawności w miejscowym Powiatowym Centrum Pomocy
    Rodzinie.
    Do wniosku potrzebne będzie zaświadczenie lekarskie nie starsze niż 30 dniowe,
    dokumentacja medyczna i inne informacje związane z charkterem niepełnosprawności (np.
    informacja o potrzebie zaopatrzenia w apart słuchowy)
    Pozdr. Piotr