  • 1. Data: 2004-01-24 20:22:40
    Temat: Czy moge odliczyc VAT za kupno lozka?
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Zamierzam kupic lozko i jeszcze kilka mebli. Moja firma ma siedzibe w domu.
    Nie ma nic wspolnego z handlem meblami i trudno powiazac meble z
    dzialalnoscia firmy...Czy moge w jakis sposob odliczyc VAT? Teoretycznie
    chyba nie ...ALE...jesli rozszerzylbym dzialalnosc do handlu meblami to czy
    nie moglbym tego zrobic? Mozna przeciez uznac, ze zakupilem towar w celu
    sprzedazy i lezy on po prostu i czeka na kupca. Czyz nie? Kwota planowanych
    zakupow jest spora wiec zalezaloby mi na odliczeniu tego vatu.

  • 2. Data: 2004-01-26 06:44:04
    Temat: Re: Czy moge odliczyc VAT za kupno lozka?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, Piwek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie moglbym tego zrobic? Mozna przeciez uznac, ze zakupilem towar w celu
    >+ sprzedazy i lezy on po prostu i czeka na kupca.

    Acha. I co, ty go TESTUJESZ ? Np. przez 5 lat ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-26 09:03:58
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > Acha. I co, ty go TESTUJESZ ? Np. przez 5 lat ? ;>

    No nie moge cos sprzedac:-) I lezy na "magazynie" :). W USA w niektorych
    firmach, ktore stosuja motedy LIFO na magazynach leza towary sprzed
    kilkudziesieciu lat.

  • 4. Data: 2004-01-26 09:18:14
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Piwek napisał:

> [...]
    > sprzedazy i lezy on po prostu i czeka na kupca. Czyz nie? Kwota planowanych
    > zakupow jest spora wiec zalezaloby mi na odliczeniu tego vatu.

    A może rozszerz działalność na usługi agencji towarzyskiej? Nie tylko
    odliczysz sobie VAT ale jeszcze wciągniesz łóżka na EŚT i odpiszesz w
    koszty amortyzacji. Co więcej, odpiszesz sobie także koszty pościeli! To
    jeszcze nie koniec! Bielizna dla żony i córek (jeżeli je masz)! Tylko
    uważaj - pościel wyłącznie jedwabna a bielizna sexi, lnu, cory i
    barchanów odliczyć sie nie da - nie można udowodnić związku z przychodami.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-01-26 10:10:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, /slawek wrote:

> [...]
    >+ A może rozszerz działalność na usługi agencji towarzyskiej? Nie tylko
    >+ odliczysz sobie VAT ale jeszcze wciągniesz łóżka na EŚT

    Stanowczo protestuję przeciwko myleniu agencji towarzyskiej
    z domem publicznym, jako że ta pierwsza działalność jest w .pl
    legalna i nie ma nic wspólnego :> z nierządem, a ta druga nie
    ma prawa istnieć - jako że z cudzego nierządu dochodów czerpać
    nie wolno:
    [...]
    >+ jeszcze nie koniec! Bielizna dla żony i córek [...]

    ...nie wiem ile lat za to ! ;>

    >+ uważaj - pościel wyłącznie jedwabna a bielizna sexi, lnu, cory i
    >+ barchanów odliczyć sie nie da - nie można udowodnić związku z przychodami.

    W każdym razie - na pewno przedstawione koszty nie kwalifikują
    się na KUP :), niezależnie od powodu wyłączenia (dochód
    "nie podlega" czy dochód jest nielegalny).
    AFAIK próby zarejestrowania DG z "czerpaniem korzyści w własnego
    nierządu" też już były :> - nie udały się.

    Tylko mi nie tłumacz że przedstawiam stanowisko legalistyczne
    a szara strefa tak robi - co ja za to mogę że mamy w kraju
    stan jaki mamy :> - a to "samochody z kratką", a to "agencje"
    które zajmują się nie tym co mają w zakresie DG...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-26 11:34:26
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > uważaj - pościel wyłącznie jedwabna a bielizna sexi, lnu, cory i
    > barchanów odliczyć sie nie da - nie można udowodnić związku z przychodami.

    Rzeczy, o ktorych piszesz rowniez nie maja zwiazku z agencja towarzyska wiec
    nei wciagniesz tego do EŚT. Agencja towarzyska w naszym powszechnym
    rozumieniu a w obliczu prawa to dwie rozne dzialalnosci.

  • 7. Data: 2004-01-26 14:33:06
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Tylko mi nie tłumacz że przedstawiam stanowisko legalistyczne

    Pozwolisz, że nie będę ciągnął tego wątku (czyt. dalej się wygłupiał)? ;-)

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 8. Data: 2004-01-26 21:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, /slawek wrote:
    [...]
    >+ Pozwolisz, że nie będę ciągnął tego wątku (czyt. dalej się wygłupiał)? ;-)

    Ależ...
    ;)
    (mniemam że zarzuty FORMALNE zostały właściwie odczytane :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-27 08:35:56
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > (mniemam że zarzuty FORMALNE zostały właściwie odczytane :))

    Bezapelacyjnie!
    Ja wiedziałem jaka będzie Twoja odpowiedź, ale....jak to
    szło?...NMSP...a może MSPANC ;-)

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net