  • 1. Data: 2004-01-24 21:46:13
    Temat: Oprogramowanie w firmie
    Od: "Magia777" <m...@p...onet.wytnijto.pl>

    Witam!

    Mam następujące pytanie, mam firmę działającą od około roku i muszę kupić do
    niej komputer, a właściwie zaadoptować komputer domowy na potrzeby firmy.
    Nie mam legalnego systemu operacyjnego, więc chcąc nie chcąc będe musiał
    taki zakupić. Jako że kompter nie jest demonem prędkości, a i moje potrzeby
    nie są wielkie zdecydowałem się na win 98, którego uzywam do tej pory. Moje
    pytanie brzmi, czy jeżeli kupię taki system np. na allegro (kompletny,
    legalny i nierejestrowany itp.) to czy do uzywania go w firmie muszę mieć
    fakturę potwierdzająca zakup takowego? Czy wystarczy certyfikat z oryginalna
    płytą?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-01-24 21:52:42
    Temat: Re: Oprogramowanie w firmie
    Od: "Piotr Kuliński" <a...@b...pl>

> [...]
    > legalny i nierejestrowany itp.) to czy do uzywania go w firmie muszę mieć
    > fakturę potwierdzająca zakup takowego? Czy wystarczy certyfikat z

    Nie wiem jak z wersją pełną tzn nie OEM (chyba nazywa ją sie BOX ..ale nie
    jestem pewien)
    ale OEM trzeba kupić z kawałkiem komputera bez którego niemożliwe jest
    uruchomienie systemu operacyjnego
    na infolinii MS powiedzieli że na dobrą sprawę może to być myszka, ale
    trzeba mieć fakturę na obydwa elementy.

    XP kosztuje w OEM jakieś 460 + 20 zł myszka, a nie wiem czy 98 jest dostępny
    :-(

  • 3. Data: 2004-01-24 21:58:29
    Od: "Magia777" <m...@p...onet.wytnijto.pl>

    Witam!

> [...]
    > trzeba mieć fakturę na obydwa elementy.
    >
    > XP kosztuje w OEM jakieś 460 + 20 zł myszka, a nie wiem czy 98 jest

    To juz wiem skąd na allego windows + myszka, windows + pamiec podtrzymujaca
    bios, itp :-)
    A jak wyglada sprawa, jeśli jakiś czas temu kupiłem (do domu) komputer
    pewnej dośc znanej formy w którym był już win98 zainstalowany i jest taka
    informacja na obudowie. Teraz chciałbym ten komputer uzytkować w firmie, ale
    jako, że od daty zakupu minęło już około 5 lat nie mam na niego faktury ani
    innego dowodu zakupu... Co w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2004-01-24 22:34:14
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    co do relacji legalności oprogramowania i posiadania faktur: ciężar
    dowodu zarzutu, że jakaś kopia oprogramowania jest nielgalna, spoczywa
    na czyniącym zarzut, tj. nie musisz udowadniać, że posiadasz legalne
    oprogramowanie, to ktoś musi udowodnić, że posiadasz nielegalne

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2004-01-25 17:26:53
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Moje
    > pytanie brzmi, czy jeżeli kupię taki system np. na allegro (kompletny,
    > legalny i nierejestrowany itp.)

    A za którym zakupem na Allegro planujesz trafić na takowy?
    Potrzebna jest faktura zakupu.

    Tomek

  • 6. Data: 2004-01-25 17:36:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello modina,

    Sunday, January 25, 2004, 6:26:53 PM, you wrote:

    > A za którym zakupem na Allegro planujesz trafić na takowy?
    > Potrzebna jest faktura zakupu.

    Na Allegro handlują też firmy wystawiające faktury.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2004-01-27 13:25:18
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kuliński" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uruchomienie systemu operacyjnego
    > na infolinii MS powiedzieli że na dobrą sprawę może to być myszka, ale

    No to nie wiem kidy Ci powiedzieli bo od kwietnia 2003 zmienili zasady
    licencjonowania OEM i jest wyszczegulnione że system w wersji OEM może byc
    sprzedany z zestawem który zawiera min. płyte gł., procek, pamięć i twardy
    dysk i to jest również informacja z Microsoftu którą uzuskałem w listopadzie
    2003 r

    Pozdro
    Strebor

  • 8. Data: 2004-01-27 23:06:37
    Od: "P.J.Tomas" <p...@i...pl>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości

    > A za którym zakupem na Allegro planujesz trafić na takowy?
    > Potrzebna jest faktura zakupu.

    Lub umowa kupna-sprzedazy. Trzeba pamietac, ze po sporzadzeniu takiej trzeba
    odprowadzic podatek do Skarbowki (PCC-1).

    --

    Pozdrawiam. P.J.Tomas
    e-mail: p...@i...pl