  • 1. Data: 2002-02-28 05:07:26
    Temat: Orko, pomocy. Przetwarzanie danych (nierezydent) a 0% Vat
    Od: "BachaBa" <b...@o...pl>

    Orko - zwracam sie po raz pierwszy z prosba - dostalem namiary na Ciebie w
    innej grupie.
    Otoz, rozpoczynam dzialalnosc - wprowadzanie oraz edycja danych w
    istniejacej bazie danych.
    Moj klient - firma znajdujaca sie we Francji (nierezydent?), przesyla mi
    internetem bazy danych czesciowo wypelnione, ja pracuje an tych danych
    (modyfikuje, edytuje, wprowadzam nowe), korzystam przy tym z katalogow i
    folderow udostepnionych mi przez zleceniodawce.
    Wg rozporzadzenia MF - przepisy wykonawcze uwazam, ze moge okreslic swoja
    dzialalnosc jako przetwarzanie danych dla nierezydenta w zwiazku z czym moge
    korzystac z zerowej stawki VAT.
    Mam jednak pewne obawy, jak do tej sprawy moze podejsc US oraz jak ja
    powinienem temat ruszyc.
    Jesli temat jest prawdodpodobny to czy musze wystapic do GUS-u o odpowiedni
    PKWiU oraz czy dzialalnosc okreslona w nadanym Regonie musi calkowicie
    odpowiadac prowadzonej dzialalnosci.
    W regonie mam "uslugi zwiazane z bazami danych" - EKD 7240, natomiast
    "przetwarzanie danych" to juz 7230.

    Prosze o pomoc sprawa jest dla mnie bardzo wazna
    Dziekuje
    BachaBa

  • 2. Data: 2002-03-01 11:51:54
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik BachaBa <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5ke25$2bl$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    > Wg rozporzadzenia MF - przepisy wykonawcze uwazam, ze moge okreslic swoja
    > dzialalnosc jako przetwarzanie danych dla nierezydenta w zwiazku z czym
    -------
    Dobrze uważasz:-)
    Pamiętaj jednak, że stawkę 0% możesz stosować jeżeli spełniony bedzie
    warunek, o którym mowa w par. 66 ust. 2 pkt 3 lub par. 66 ust. 3 rozp. MF.
    ---------------
> [...]
    > odpowiadac prowadzonej dzialalnosci.
    > W regonie mam "uslugi zwiazane z bazami danych" - EKD 7240, natomiast

    -------------
    Przede wszystkim zakres powinien DG powinien zostać określony we wpisie do
    EDG - wniosek do nadanie nr Regonu składasz później.
    Oczywiście zakres prowadzonej DG powinien obejmować usługi przetwarzania
    danych.
    Dla celów dowodowych podpisz umowę o świadczenie usług, z której będzie
    jasno wynikać jakie usługi świadczysz.

    Orka

  • 3. Data: 2002-03-01 12:40:01
    Od: "BachaBa" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > danych.
    > Dla celów dowodowych podpisz umowę o świadczenie usług, z której będzie

    Serdeczne dzieki, coraz wiecej "argumentow" po mojej stronie.
    - wpis do EDG w moim przypadku obejmuje bardzo szeroki zakres dzilalnosci:
    handel, uslugi, produkcja, import-eksport,
    - wniosek o nadanie Regonu zlozylem wczesniej - otrzymalem numer EKD 7240,
    dla zabezpieczenia sie zwrocilem sie do GUS-u z prosba o zmiane podstawowej
    dzilalnosci na "przetwarzanie danych" EKD 7230,
    - dla calkowitej pewnosci zwrocilem sie do US na pismie - "celem
    utwierdzenia mnie w przekonaniu", ze uslugi beda objete 0% stawka.

    Serdeczne dzieki
    Tomek