    From: "Smerf" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: czy faktura = rachunek?
    Date: Tue, 29 Apr 2003 10:01:58 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@pc28.opole.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik RS <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8k1j3$n6a$...@a...news.tpi.pl...
    > firma próbuje mnie zmusić abym za usługę koniecznie wystawił fakturę VAT -
    > ale ja płatnikiem VAT nie jestem (bo nie muszę) a i też zamiaru takiego
    nie
    > mam.
    > Co mam zrobić? Pomocy.

    Jezeli nie jestes platnikiem VAT-u to nie mozesz wystawiac faktur
    vatowskich. Nalezy wystawic wtedy rachunek.
    Ale bedzie ograniczalo to Twoich kontrahentow, ktorzy będąc vatowcami beda
    chcieli odliczac VAT z twojej uslugi, proponuje w takim razie pobiec do US i
    VAT zarejestrowac (druk VAT R) przed datą wystawienie faktury.
    Jezeli twoja dzialalnosc jest przedmiotowo zwolniona z VAT-u wtedy zadnych
    konsekwencji podatkowych ze wzgledu na roznice pomiedzy faktura a rachunkiem
    nie ma.
    Mar