  • 1. Data: 2002-10-30 13:15:42
    Temat: czy wolno wystawic za kilka miesiecy?
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Administruje siecia komputerowa pewnej firmy, prowadze dzialalnosc gospodarcza,
    jestem platnikiem VAT, za usluge wystawiam faktury.

    Czy musze to robic co miesiac, czy moze np. kwartalnie czy raz na pol roku?
    ksiegowa firmy dla ktorej to robie mowi ze faktura musi byc co miesiac za dany
    miesiac,
    czy to jest prawda? da sie to jakos obejsc bym mogl wystawiac rzadziej?

    pozdrowienia
    mk

  • 2. Data: 2002-10-30 14:23:16
    Temat: Re: czy wolno wystawic za kilka miesiecy?
    Od: "Adam" <k...@h...pl>

    TO ZALEŻY, JAK STANOWI UMOWA POMIĘDZY WAMI.
    GENERALNIE KSIĘGOWA MA RACJĘ.
    KRZYŚ

  • 3. Data: 2002-10-30 14:30:23
    Od: "Marco" <m...@p...onet.pl>

    jeżeli masz umowę o 'adminstrowanie' i za to wystawiane są faktury, to myślę
    że można to 'podciągnąć' pod sprzedaż o charakterze ciągłym. w takim
    przypadku MUSISZ (jeżeli chcesz być w zgodzie z przepisami) wystawić FV 7
    dni po zakończeniu miesiąca.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-10-30 21:37:26
    Od: m...@o...pl

    Adam <k...@h...pl> wrote:
    > TO ZALE?Y, JAK STANOWI UMOWA POMI?DZY WAMI.
    > GENERALNIE KSI?GOWA MA RACJ?.

    dziekuje za odpowiedzi. to co powinno byc w umowie abym mogl rzadziej
    wystawiac faktury?

    mk

  • 5. Data: 2002-11-05 11:20:36
    Temat: Odp: czy wolno wystawic za kilka miesiecy?
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    mozesz wystawic fakture na usluge za rok do przodu (taki abonament) - ale
    kto ci za nia zaplaci. a juz widze mine onej ksiegowej jak bedzie musiala
    bawic sie w rozliczanki kup i vat.

    krys

  • 6. Data: 2002-11-06 23:17:53
    Od: m...@o...pl

    Krys <g...@p...onnet.pl> wrote:
    > mozesz wystawic fakture na usluge za rok do przodu (taki abonament) - ale
    > kto ci za nia zaplaci. a juz widze mine onej ksiegowej jak bedzie musiala
    > bawic sie w rozliczanki kup i vat.

    czyli z gory za jakis okres wolno, a z dolu nie?

    co ksiegowa bedzie musiala rozliczac? nie ksieguje po prostu z data faktury?
    np. czesto sie spotyka rozliczenia za konta pocztowe czy serwery www, raz
    na rok, raz na pol roku? i tu chyba nie ma problemu, dlaczego tam jest?

    pozdrowienia
    mk

  • 7. Data: 2002-11-08 07:26:45
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqc7v1$ljq$...@p...provider.pl...

> [...]
    > np. czesto sie spotyka rozliczenia za konta pocztowe czy serwery www, raz
    > na rok, raz na pol roku? i tu chyba nie ma problemu, dlaczego tam jest?

    kosztty rozliczy sobie w czasie albo nie zgodnie z przyjetymi zasadami ale
    chodzi o vat - kontrahent nie moze go odliczyc bo nie otrzymal jeszcze
    towaru lub uskuga nie jest jeszcze wykonana. dlatego tez najprawdopodobniej
    nie bedzie chcial zaplacic za fakture wystawiona z gory.

    krys