  • 1. Data: 2002-10-30 10:05:36
    Temat: Podatek od spadku - czy liczą mi odsetki ?
    Od: "Konserwator" <k...@w...pl>

    Moja żona otrzymała udział w spadku. Niezwłocznie po uzyskaniu
    postanowienia z sądu zgłosiła sie do US i złożyła stosowną informację o
    wielkosci masy spadkowej. US zamiast wyliczyć podatek wezwał do podniesienia
    wartości. Odmówiła podniesienia do sugerowanej wartości (nasza ekspertyza
    rażąco odbiega od ich propozycji) i zaproponowała niższa kwote. Otrzymała
    pismo z informacją że zostanie powołany biegły i zawiadomią ją o terminie
    wyceny. Było to już z pół roku temu i od tego momentu nic się nie stało.

    Zastanawiam się czy przypadkiem nie lecą nam odsetki?
    Może powinniśmy (nie czekając na decyzję) sami oszacować podatek i wpłacić
    bo tak czy inaczej jakis zapłacimy ?
    Przyznaję że jeżeli licznik nie bije mi odsetek to nie zamierzam sie
    śpieszyć z płatnością :-)
    Czy przypadkiem US nie ma jakiegos terminu do załatwienia takiej sprawy ?

    Zorietowanym z góry dziękuje za informację.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-30 11:50:30
    Temat: Re: Podatek od spadku - czy liczą mi odsetki ?
    Od: "4TEL" <4...@n...wrocek.net>

    Użytkownik "Konserwator" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moja żona otrzymała udział w spadku.

    Co prawda na pytanie Ci nie odpowiem, ale radzę zapoznać się
    z niniejszym linkiem i spróbować wystosować podanie do burmistrza
    lub prezydenta twojej miejscowości - moim znajomym się udało.
    Argument okradania wdów i sierot jest bardzo racjonalny.

    link
    http://www.upr.org.pl/mazowsze/podspad.shtml

    Pozdrawiam
    4TEL