  • 1. Data: 2003-02-11 10:19:15
    Temat: kilka pytan dot najmu
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadze DG, otworzylem filie w innym wojewodztwie w styczniu 2002 r. jako
    siedzibe filii wynajmowane od rodzicow (w domu rodzicow) pomieszczenie,
    biuro. Jako KUP wliczylem sobie okolo 2500 pln platnych jednorazowo (na
    podstawie umowy najmu), oszczedzilem w ten sposob rodzicom klopotu z
    skladaniem pit5. Niestety rodzice nie zlozyli w US zadnych oswiadczen, ze
    wynajmowali mi biuro. Czy nalezalo zrobic cos takiego? Jakie ewentualnie
    sankcje z tego powodu ich dotycza?

    W tym roku jak wiecie zmienily sie zasady oprocentowania najmu (ryczalt).
    Sprawa przeto jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Dowiadywalem sie, ze rodzice
    musza zlozyc w US informacje, ze prowadza najem, uslyszalem takze, ze
    wniosek taki moze zostac odrzucony z powodu bliskiego pokrewienstwa stron
    umowy.
    Czy to prawda? Jestem zameldowany w domu rodzicow jednak mieszkam zupelnie
    gdzie indziej, rozliczajac sie oczywiscie w US wzgl miejsca zamieszkania.

    Mar vel Smerf
    mailto:f...@w...poczta.onet.pl

    ---------
    I've got too much love
    Running through my veins
    Going to waste

    Mar vel Smerf
    mailto:f...@w...poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2003-02-15 19:01:36
    Temat: Re: kilka pytan dot najmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Feb 2003, Smerf wrote:
    [...]
    >+ W tym roku jak wiecie zmienily sie zasady oprocentowania najmu (ryczalt).
    >+ Sprawa przeto jest jeszcze bardziej atrakcyjna.

    Nie wnikając w "atrakcyjność" - zwróciłeś uwagę że od tego
    roku *użyczenie* od bliskiej rodziny nie jest już wirtualnym
    przychodem ?
    Oczywiście "sumarycznie podatkowo" ryczałt z najmu może
    "wyjść" lepiej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-18 12:02:47
    Temat: Odp: kilka pytan dot najmu
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    > Oczywiście "sumarycznie podatkowo" ryczałt z najmu może
    > "wyjść" lepiej :)

    i o to dokladnie mi chodzi :)
    oszczedzam jakies 10,5 %

    Mar vel Smerf