  • 1. Data: 2003-02-11 09:35:23
    Temat: ZUS - Przekaz Elektroniczny
    Od: m...@p...onet.pl

    Witajcie, czy można wysłać za pomocą swojego przekazu elektronicznego KDU innej
    firmy? Tzn. wysłać można, ale czy trafi do ZUS we właściwe miejsce czy moze
    poleci do kosza?

    Magda W.

  • 2. Data: 2003-02-11 12:59:46
    Temat: Re: ZUS - Przekaz Elektroniczny
    Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>

    Nie mozna
    pp

  • 3. Data: 2003-02-11 13:20:48
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    m...@p...onet.pl napisal w

    > Witajcie, czy można wysłać za pomocą swojego przekazu elektronicznego
    > KDU innej firmy? Tzn. wysłać można, ale czy trafi do ZUS we właściwe
    > miejsce czy moze poleci do kosza?

    Myślę, że trafi do kosza. Oczywiście biura rachunkowe przesyłają do ZUS
    drogą elektroniczną dane swoich klientów, ale wymaga to stosownych
    upoważnień ze strony klientów i zapewne załatwienia odpowiednich
    formalności w punkcie rejestracji itd. Jeszcze tego nie przerabiałam,
    więc nie znam szczegółów.

    Marta

  • 4. Data: 2003-02-11 13:44:52
    Temat: Odp: ZUS - Przekaz Elektroniczny
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Dzis zaopatrzylem sie w wersje 2.03.005 i w tej wersji prawdopodobnie mozna
    obslugiwac kilka firm na jednym programie. Taka mozliwosc daje opcja
    profili.

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...

  • 5. Data: 2003-02-11 16:56:24
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mozna
    > obslugiwac kilka firm na jednym programie. Taka mozliwosc daje opcja

    Trafi w dobre miejsce. Możesz wysyłac spokojnie.
    Nowa wersja 3.05 wspomaga pracę z kilkoma płatnikami, ale w tym celu musisz
    mieć wyrobione kilka kluczy - na każdego płatnika osobno.
    Ja wysyłam różnych płatników z jednego certyfikatu i jest OK.
    Wysyłam też w ten sposób swoje dok. i tu mam pewność że dokumenty dochodzą w
    odpowiednie miejsce.
    Certyfikat ma za zadanie zakodować dokumenty, żeby nikt niepowołany ich po
    drodze nie ukradł. ZUS sobie rozkoduje i odpowiednio zaszufladkuje.
    A sprawa jest o wiele prostrza jeżeli masz tylko jeden certyfikat.
    Chyba tak robią biura rachunkowe..
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-11 18:19:43
    Temat: Re: Odp: ZUS - Przekaz Elektroniczny
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pawel napisał:
    > Dzis zaopatrzylem sie w wersje 2.03.005 i w tej wersji prawdopodobnie mozna
    > obslugiwac kilka firm na jednym programie. Taka mozliwosc daje opcja
    > profili.

    Poprzednie wersje też obsługiwały profile kilku płatników, tyle że
    zmiana profilu był troszke bardziej pracochłonna.
    Wiem co mowie, bo dokumenty wielu płatników wysyłam z tego samego PTT od
    półtora roku. Trzeba było tylko troche pogrzebac w opcjach - zmiana
    profilu siedziała dość głęboko i był niewygodna. Tera tylko wyciągneli
    to na wierzch.

    A za pomoca tego samego klucza można wyslac pliki wielu firm, o ile
    biuro rachunkowe zostało wpisane na zgłoszeniu/aktualizacji zgłoszenia
    płatników.

    Wedle informacji z ZUSu bez takiego zgłoszenia dokumenty te "może"
    przejda, a raczej sie przeslizną - jest bardzo prawdopodobne że system
    je odrzuci.
    Nie specjalnie w to wierze - prokomowy system nie wyglada na szczelny,
    ale nie sprawdzałam - mam zgłoszonych wszystkich klientów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-02-11 18:53:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    szczelny,
    > ale nie sprawdzałam - mam zgłoszonych wszystkich klientów.

    W ZUS też w to nie wierzą i twierdzą, że
    zapis o biurze w zgłoszeniu lub jego brak (zapisu)
    nie ma wpływu na przyjmowanie deklaracji.
    Ale też nie sprawdzałem.
    Może jakiś test zrobimy?
    Kto poświęci swoje deklaracje? :-))

    Pzdr
    CEZ

  • 8. Data: 2003-02-11 19:38:47
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > W ZUS też w to nie wierzą i twierdzą, że
    > zapis o biurze w zgłoszeniu lub jego brak (zapisu)
    > nie ma wpływu na przyjmowanie deklaracji.
> [...]
    Test wypadł pozytywnie :-)
    Nie wpisywałem nigdzie informacji o biurach rachunkowych, a wysyłam kilku
    płatników z jednego klucza. I dokumenty dochodzą na 100%
    A że na 100% to wiem stąd, że do poszczególnych płatników przychodza korekty
    do robienia ale na pewno wina błędów nie leży po stronie kodowania i
    wysyłania.
    Jedyne o czym zus inforomował to upoważnienie wystawione przez płatnika
    wysyłanego płatnikowi wysyłającemu. Wzoru niestety nie mam bo i nigdy tego
    nie wypełniałem bo jeszcze nikt sie nie czepił
    pawełJ

  • 9. Data: 2003-02-11 20:07:00
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisal w

    > Test wypadł pozytywnie :-)
    > Nie wpisywałem nigdzie informacji o biurach rachunkowych, a wysyłam
    > kilku płatników z jednego klucza. I dokumenty dochodzą na 100%

    Jak to dobrze :-) Nareszcie coś, co działa :-)))

    Marta

  • 10. Data: 2003-02-12 17:14:38
    Od: mm01 <m...@w...pl>

    Użytkownik pawel J napisał:

    > Nie wpisywałem nigdzie informacji o biurach rachunkowych,

    ja zlozylem tylko ZFA zmiane - dodalem Biuro

    > a wysyłam kilku

    ja tez

    > płatników z jednego klucza. I dokumenty dochodzą na 100%

    to fakt potwierdzam, baz zadnych zmian ustawien itp od 1 roku dziala pez
    problemow

> [...]
    > wysyłanego płatnikowi wysyłającemu. Wzoru niestety nie mam bo i nigdy tego
    > nie wypełniałem bo jeszcze nikt sie nie czepił

    zadnyc upowaznian nie mam rowniez,
    ZUS nie interesuje czy mam upowaznienie, tylko czy dokumenty sa w
    systemie, to strony Biuro - Płatnik powinno interesowac stosowne
    upowaznienie i umowa

    Pozdrawiam
    Mariusz M.