  • 1. Data: 2003-02-11 09:59:26
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Witam

    Czy moge wystawic umowe o dzielo na kazde zlecenie ktore nosi znamiona
    wkladu tworczego czy sa wymienione gdzies w ustawie zawody ktore pod to
    podlegaja ?

    Chodzi mi o to czy np. moge zatrudnic na przyjecie czlowieka ktory bardzo
    pieknie wydobywa z siebie dzwieki dzieki skumulowanemu powietrzu (beka) i mi
    sie to podoba. uwazam ze nikt inny tak pieknie nie beka i dlatego dogaduje
    sie z nim na umowe o dzielo ?

    Wiem i przepraszam ze przyklad skrajny i glupi ale jednak przyklad :)

    Ps. Ktos twierdzi ze moga to byc tylko specjalne zawody ktore moge sie tym
    bawic (umowa o dzielo) takie jak plastycy, architekci itp ...

    --
    AndY

  • 2. Data: 2003-02-15 19:08:08
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Feb 2003, AndY wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Czy moge wystawic umowe o dzielo na kazde zlecenie ktore nosi znamiona

    Przyznam że wygląda jakbyś chciał wysunąć się na czoło w kategorii
    "pomieszanie pojęć" :)
    Jak zlecenie to *nie* dzieło.

    >+ wkladu tworczego

    ...a to "przychody z praw majątkowych", na przykład autorskich.
    Sposób realizacji w KC to jedno, a rozliczenia podatkowe
    to drugie - i nikt nie powiedział że umowa o dzieło to *dla
    podatku dochodowego* umowa o dzieło !
    (BTW: - to jest jasny przykład dla zrozumienia dlaczego definicji
    DG z innych ustaw mogą być *bez znaczenia* dla potrzeb podatku).

> [...]
    >+ sie to podoba. uwazam ze nikt inny tak pieknie nie beka i dlatego dogaduje

    Jasne.
    Tylko zapomniałeś napisać w jakim celu chcesz go zatrudnić:
    - jeśli ma *ciebie* zadowolić, to *on* powinien założyć DG
    i świadczyć ci usługi jako osobie fizycznej
    - jeśli ma być zatrudniony w twoim DG, to znaczy że prowadzisz
    "teatr z wygłupami" i przynosi ci on *dochody*, oczywiście ?

> [...]
    >+ Ps. Ktos twierdzi ze moga to byc tylko specjalne zawody ktore moge sie tym
    >+ bawic (umowa o dzielo) takie jak plastycy, architekci itp ...

    Tia... A wykopanie rowu "od tego drzewka do drugiej po południu"[1]
    to już nie, co ??? ;>

    pzdr, Gotfryd
    [1] (C) wojskowa definicja czasoprzestrzeni :)