  • 1. Data: 2002-01-12 21:56:09
    Temat: koszty pracowników - podstawa prawna ???
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    we wszystkich informatorach podają koszty uzyskania dla pracowników większe
    niż w zeszłym roku
    Nie wiem, na jakiej podstawie, skoro ani art.22 ust.2 UPDF, ani 1szy
    przedział skali się nie zmieniły ????

    czy ktoś może wie i podzieli się tą wiedzą ???

    TIA
    pozdr
    KTP

  • 2. Data: 2002-01-12 22:01:52
    Temat: Odp: koszty pracowników - podstawa prawna ???
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik ktp <k...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1qbdj$1r94$...@p...acn.pl...
> [...]
    większe
    > niż w zeszłym roku
    > Nie wiem, na jakiej podstawie, skoro ani art.22 ust.2 UPDF, ani 1szy

    ------------
    USTAWA z dnia 21 listopada 2001 r.
    o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o
    zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez
    osoby fizyczne(Dz.U.2001.134.1509 )

    Art. 10. 1. W latach 2002-2003 nie mają zastosowania przepisy art. 22 ust.
    2, 2a i ust. 11 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed
    dniem 1 stycznia 2002 r.

    2. W 2002 r.:

    1) koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej wynoszą 96 zł 26 gr
    miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1.155 zł 12 gr,

    2) jeżeli podatnik uzyskuje przychody, o których mowa w pkt 1, równocześnie
    od kilku zakładów pracy, koszty uzyskania przychodu za rok podatkowy nie
    mogą przekroczyć łącznie 1.732 zł 72 gr,

    3) jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest położone
    poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik nie
    uzyskuje dodatku za rozłąkę, miesięczne koszty uzyskania przychodu wynoszą
    120 zł 33 gr, a za rok podatkowy łącznie nie więcej niż 1.443 zł 90 gr,

    4) jeżeli podatnik uzyskuje przychody, o których mowa w pkt 1, równocześnie
    od kilku zakładów pracy, a miejsce stałego lub czasowego zamieszkania
    podatnika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład
    pracy, i podatnik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę, koszty uzyskania
    przychodu za rok podatkowy nie mogą przekroczyć łącznie 2.165 zł 90 gr.

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-12 22:04:38
    Temat: Re: koszty pracowników - podstawa prawna ???
    Od: "ktp" <k...@a...net>