  • 1. Data: 2002-01-12 17:04:06
    Temat: odliczanie zus przy ryczalcie
    Od: "artur" <a...@i...pl>

    Potrzebuje prosty wzor na odliczrnie zusu od podatku zryczaltowanego . Wiem
    ,ze liczy sie to jakos procentowo : tzn: zus z 51 odlicza sie procentowo od
    podatku i od wyniku odejmuje sie ubez zdrowotne w calosci . Tylko jak zrobic
    taki wzor matematyczny ?
    dzieki za pomoc
    artek

  • 2. Data: 2002-01-12 21:21:07
    Temat: Re: odliczanie zus przy ryczalcie
    Od: "bdra" <b...@p...onet.pl>

    Np przychod 3000 - skladka na ubezpieczenie spoleczne np. 500zl = 2500
    2500 * nalezny podatek np. 5% = 125 zł - ubezpieczenie zdrowotne
    O to chodzi?
    bdra
    Użytkownik artur <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1pq97$19d$...@o...icpnet.pl...

  • 3. Data: 2002-01-13 12:58:43
    Od: "artur" <a...@i...pl>

    Użytkownik "bdra" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Np przychod 3000 - skladka na ubezpieczenie spoleczne np. 500zl = 2500
    > 2500 * nalezny podatek np. 5% = 125 zł - ubezpieczenie zdrowotne
    > O to chodzi?
    W zasadzie to nie calkiem , bo skladke na ubezpieczenie spoleczne odlicza
    sie w skali procentowej.....i z tym mam problem

  • 4. Data: 2002-01-14 06:40:12
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > W zasadzie to nie calkiem , bo skladke na ubezpieczenie spoleczne odlicza
    > sie w skali procentowej.....i z tym mam problem

    Procentowo ubezpieczenie społeczne (51) odliczasz jeśli masz przychody
    opodatkowane różnymi stwakami ryczałtu. Jeśli masz np. usługi (32,5% ogółu
    obrotów) i handel (67,5%) to:
    - 32,5% składek na ubezpieczenia społeczne (i innych odliczeń od przychodu)
    odliczasz od usług, a wynik mnożysz przez stawkę ryczałtu (8,5%) co daje Ci
    podatek
    - 62,5% odliczasz od handlu, a wynik mnożysz przez stawkę ryczałtu (3%) co
    Daje Ci podatek

    Suma tych podatków jest łącznym podatkiem zryczałtowanym w danym miesiącu
    (roku), od którego odejmujesz ubezpieczenie zdrowotne (52). Ten wynik po
    zaokrągleniu do dzieiątek groszy jest ogólnym podatkiem zryczałtowanym.

    Pozdrawiam.