  • 1. Data: 2002-04-14 20:27:29
    Temat: Odpowiedzialność biura rachunkowego
    Od: Gerard <g...@p...onet.pl>

    Proszę o informacje nt odpowiedzialności karnej biura rachunkowego

    Jesli biuro rachunkowe popełni błąd (poprzez niechlujne prowadzenie
    KPiR)
    to czy odpowiedzialnośc padnie na to biuro czy na mnie.
    Jesli tak to w jakim stopniu.

    Pytanie to stawiam gdyż nie znam sie nic a nic na podatkach a prowadzę
    DG oraz dlatego że
    KPiR prowadzi mi bardzo znajoma osoba od której nie mam sposobu
    odejść/zmienic biuro.
    Dziekuję za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-04-14 21:15:14
    Temat: Re: Odpowiedzialność biura rachunkowego
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Gerard" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > DG oraz dlatego że
    > KPiR prowadzi mi bardzo znajoma osoba od której nie mam sposobu

    moim zdaniem dużo zależy od umowy pomiędzy Tobą a tym biurem.
    Jeśli nie masz żadnej umowy i wszelkie deklaracje podpisujesz swoim
    nazwiskiem to Ty za wszelkie błędy odpowiadasz. Była taka dyskusja na
    grupie, może przejrzyj archiwum. W ostateczności zawsze pozostaje powództwo
    cywilne

    Magdip

  • 3. Data: 2002-04-15 07:28:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Apr 2002, Gerard wrote:

    >+ Proszę o informacje nt odpowiedzialności karnej biura rachunkowego

    AFAIK nie ma takiej.
    *Karnie* odpowiadasz zawsze ty - biuro może powiedzieć
    że "papiery tak przychodziły". Natomiast AFAIK na podstawie
    umowy możesz dochodzić (cywilnie) odszkodowania "za niewywiązanie"
    - np. dostajesz mandat 2500zł, stwierdzono niedopłatę 2000 zł
    i doliczono odsetki 1000 zł - to możesz się domagać (jak
    nie po dobrej woli to sąd...) 3500 zł odszkodowania (bo 2000zł
    miałeś i tak zapłacić :), *ty*, nie biuro które "nie doliczyło"!)
    Przykład celowo zamieszany... :)
    Biuro mogłoby odpowiadać za BRAK papierów - to owszem, US wie
    że tam mają być, umowa jest... Ale podatki płacisz ty, nie
    biuro. PODOBNO sprawa od czasu do czasu wraca do przeduskutowania
    (w Sejmie, na przykład) ale chyba nic się nie zmienia...

    [...]
    >+ to czy odpowiedzialnośc padnie na to biuro czy na mnie.
    >+ Jesli tak to w jakim stopniu.

    Chyba w całym... :(

    >+ Pytanie to stawiam gdyż nie znam sie nic a nic na podatkach a prowadzę
    >+ DG oraz dlatego że

    To zacznij regularnie czytać grupę ;> oraz przeczytaj posty
    z ostatniego półtorej roku :> UWAGA: komentarze na grupie
    TYM BARDZIEJ nie stanowią wykładni prawa :]

    >+ KPiR prowadzi mi bardzo znajoma osoba od której nie mam sposobu
    >+ odejść/zmienic biuro.

    ?? -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd