  • 1. Data: 2002-04-14 16:24:30
    Temat: Pilne!!! Wynajem mieszkania w koszty - pytanie
    Od: "Jarek" <w...@w...com.pl>

    Witam !!!
    Prowadzę działalność gosp.usługi (KPiR+VAT). Zameldowany jestem u moich
    rodziców, natomiast mieszkam (bez meldunku) i prowadzę swoją firmę w
    wynajmowanym mieszkaniu. Zwarcam się do Was z pytaniem, czy mogę czynsz,
    telefon i inne opłaty licznikowe wprowadzić sobie w koszty do książki,
    ew.także do VATu. Czy aby to zrobić muszę mieć umowę wynajmu mieszkania na
    firmę? Z telefonem byłby wtedy kłopot, bo ponoć TPSa wystawia rachunki
    jedynie dla właściciela dalnego mieszkania. Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2002-04-15 07:27:25
    Temat: Re: Pilne!!! Wynajem mieszkania w koszty - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Apr 2002, Jarek wrote:

> [...]
    >+ telefon i inne opłaty licznikowe wprowadzić sobie w koszty do książki,

    Sprawa była wałkowana tu i na pl.soc.prawo z niejednolitą
    opinią - ja byłbym ostrożny. Weź news.google.com -> zaawansowane
    i pomęcz go trochę ;>

    >+ Z telefonem byłby wtedy kłopot, bo ponoć TPSa wystawia rachunki
    >+ jedynie dla właściciela dalnego mieszkania.

    Zapewniam cię że TPSA nie robi kłopotu kilku milionom
    najemców mieszkań komunalnych, zakładowych i spółdzielczych
    - to jak będziesz miał najem (umowę) tobie też nie zrobi ;) !

    No i ciekawie by to wyglądało: "umowa między TPSA a gminą
    Zabrze na usługę pt. telefon prywtny pod adresem..." :]
    (prawa własności do mieszkań komunalnych ma GMINA)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-18 09:12:14
    Od: m...@b...pbks.USUN.pl

    Jarek wrote:

> [...]
    > firmę? Z telefonem byłby wtedy kłopot, bo ponoć TPSa wystawia rachunki
    > jedynie dla właściciela dalnego mieszkania. Bardzo proszę o pomoc.

    ja wynajmuje i jak umowa jest na czas nieokreslony - lub dlugi to telefon,
    prund i gaz
    spokojnie mozesz przepisac na siebie - idac z umowa i nawet wlasciciel
    mieszkanie
    nie musisz do tego miec przy sobie ...

  • 4. Data: 2002-04-18 09:14:28
    Od: m...@b...pbks.USUN.pl

    m...@b...pbks.USUN.pl wrote:

> [...]
    > prund i gaz
    > spokojnie mozesz przepisac na siebie - idac z umowa i nawet wlasciciel

    ops nie do konca - jesli przepisac to on musi zrezygnowac...
    ale mozesz zawrzec umowy na siebie i wtedy jak on nie zrezygnuje to tam
    pozostana oplaty stale (abonamenty itp)

    pozdrawiam