  • 1. Data: 2005-04-28 16:55:47
    Temat: Odprawa celna??
    Od: "Gośka" <o...@m...com>

    Musze dokonac odprawy celnej, ale nie bardzo potrafie poruszac się po
    Urzedzie Celnym. Nauczylam sie już wypelniac SAD, kompletowac dokumenty
    itp., ale dotychczas zlecalam to wszystko agencji celnej. Teraz moja firma
    tnie koszty i mi przypadly cale odprawy (mam juz nawet zaistalowany program
    do SAD-ow!). Chcialabym prosic laskawych grupowiczow, aby pomogli mi
    postawic pierwsze samodzielne kroki. Tzn. do którego pokoju najpierw
    zapukac, do ktorego pozniej, co z autem, towarem, zaswiadczeniem o wplacie
    naleznego cla i VAT-u itp. Podobno SAD przynosi sie rowniez na dyskietce,
    wiec gdzie i kiedy im ja zostawic/przedstawic. Jak widzicie w temacie jestem
    prawie zielona, ale ufam, ze na grupie znajdzie sie jakas pomocna dusza,
    która przez to wszystko juz przechodzila i podzieli sie ze mna swoimi
    doswiadczeniami.
    Z gory dziekuje
    Gosia

  • 2. Data: 2005-04-29 16:21:06
    Temat: Re: Odprawa celna??
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Go?ka wrote:
    > Musze dokonac odprawy celnej, ale nie bardzo potrafie poruszac się po
    > Urzedzie Celnym. Nauczylam sie już wypelniac SAD

    To już sporo :-)

> [...]
    > nawet zaistalowany program do SAD-ow!). Chcialabym prosic laskawych
    > grupowiczow, aby pomogli mi postawic pierwsze samodzielne kroki. Tzn.

    Najlepiej zapukaj do dyspozytora
    (i to kilka dni przed odprawą, a nie za pięć dwunasta)
    Powinien Cię grzecznie poinformować, że
    masz sobie załatwić login do celiny, co i w jakim pliku masz przynieść itp
    Jeśli program do SADów masz porządny i legalny - bez problemu
    wygeneruje Ci xmla z danymi z SADu.
    Pomęczysz się parę razy, a potem już z górki.

    > Jak widzicie w temacie jestem prawie zielona,
    > ale ufam, ze na grupie znajdzie sie jakas pomocna dusza, która przez
    > to wszystko juz przechodzila i podzieli sie ze mna swoimi
    > doswiadczeniami.

    Ja nie doczekałem elektronicznej obsługi w UC
    więc nie wiem jak to teraz działa
    i nie pomogę.
    Zauważyłem, że większość tutaj martwi się teraz raczej
    o kwity do WDT itp więc większość raczej handluje z UE
    (jedyny kontakt z UC to Intrastaty)

  • 3. Data: 2005-04-30 07:57:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:
    > Najlepiej zapukaj do dyspozytora

    Akurat na Karmelkowej życzliwi ludzie byli zawsze w UC