  • 1. Data: 2002-05-21 12:57:46
    Temat: Odsetki
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Juz kiedyś pytalem na tej grupie o odsetki za nieterminowa wyplate nadplaty
    podatku VAT przez US.
    Krotko wiec powtorze o co chodzi.
    Kupilem maszyne do obrobki drewna. Poniewaz jestem VAtowcem w deklaracji VAT-7
    wykazalem nadplate i kwote do zwrotu. Jest to dosc duza kwota. US zgodnie z
    Ustawa mial 25 dni na zwrot VATu. W okresie od 05.04.br do 10.o5. br mialem 3
    kontrole z US w zwiazku z tym zwrotem. Za kazdym razem kontrola nie wykazywala
    zadnych nieprawidklowosci i za kazdym razem informowano mnie ze pieniadze
    przeleja na drugi dzien. Niestety. Pieniadze zostaly przelane ale z 15 dniowym
    poslizgiem po ustawowym terminie 25 dni. Nie dostalem zadnej decyzji o tym ze
    wstrzymuja wyplate czy cos takiego. Kontrole 2 byly wzywane a 3 kontrola u
    mnie w firmie.
    Na dodatek nie naliczono odsetek i nie przelano ich a tylko kwote ktora
    wykazalem w deklaracji VAT-7.
    Jest to dosc duza kwota i odsetki za te 15 dni beda dosc wysokie.

    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy mam wystapic o naliczenie odsetek? Czy US
    mial obowiazek sam je naliczyc i odprowadzic na moje konto? Jak to zalatwic
    technicznie?

    --
    pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2002-05-22 13:00:15
    Temat: Re: Odsetki
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "WW" <w...@p...rtk.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Czy nikt z Was nie ma pojecia jak te sprawe zalatwic.
    Czyzby wszyscy z Was to kontrolerzy skarbowi:))

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-05-24 12:07:07
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik WW <w...@p...rtk.net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acg4pd$hsu$...@n...onet.pl...
> [...]
    >

    > Czy nikt z Was nie ma pojecia jak te sprawe zalatwic.
    > Czyzby wszyscy z Was to kontrolerzy skarbowi:))

    Ja nigdy czegos takiego nie robiłem. Myślę, że skoro nikt nie odpisał to też
    nie.
    Napisz pismo do US co Ci szkodzi. że żądasz odsetek itp. Zobczysz co
    odpiszą.

    WS

  • 4. Data: 2002-05-25 07:57:46
    Od: "WW" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aclagh$qun$1@sunsite.icm.edu.pl...
    :
[...]
    : > >>
    : > >> W zwiazku z tym mam pytanie. Czy mam wystapic o naliczenie odsetek?
    : > >> Czy US mial obowiazek sam je naliczyc i odprowadzic na moje konto?
    : > >> Jak to zalatwic technicznie?
    : >
    : >
[...]

    Zgoda. Ale czy w tak prostej sprawie nikt na tej grupie nie ma takich
    doswiadczen.

    --
    pozdrawiam
    waldemar

  • 5. Data: 2002-05-26 22:27:35
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    > : odpiszą.
    >

    > Zgoda. Ale czy w tak prostej sprawie nikt na tej grupie nie ma takich

    Pratycznie sprawa rzadko spotykana. Ja zwrot VATu dostałem w terminie-dwa
    lata temu.
    Jak ktoś dostaje VAT to jest szczęśliwy i nie mysli o odsetkach :-)
    Na pewno jest jakiś przepis ale widocznie nie znany uczestnikom.

    WS