  • 1. Data: 2006-03-16 10:09:04
    Temat: Odszkodowanie z OC sprawcy a podatek
    Od: "zdunek" <z...@o...pl>

    Krotko i na temat. Czy z wyplaconego przez PZU odszkodowania bede musial
    zaplacic podatek?
    Jest to kwota 29 k. Dzieki za odpowiedz. Na google nie znalazlem, a moze za
    malo szukalem:}

  • 2. Data: 2006-03-16 22:43:21
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC sprawcy a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Mar 2006, zdunek wrote:

    > Krotko i na temat. Czy z wyplaconego przez PZU odszkodowania bede musial
    > zaplacic podatek?

    "zależy".

    > Jest to kwota 29 k. Dzieki za odpowiedz. Na google nie znalazlem, a moze za
    > malo szukalem:}

    IMO za mało precyzyjnie zadałeś pytanie.
    Ustawa rozróżnia *za co* odszkodowanie, idea jest mniej więcej taka że
    odszkodowanie za coś za co zapłaciłoby się podatek (np. za utracone
    wynagrodzenie) są opodatkowane oraz wynikające z ugody (a nie z ustawy
    albo wyroku) też są opodatkowane.
    Z grubsza biorąc zadośćuczynienia (jak to nazywają cywiliści, czyli
    "odszkodowania za straty w ludziach i moralności") i odszkodowania
    za poniesione straty już posiadanego majątku wynikające z przepisów
    nie powinny być opodatkowane.
    Zastrzegam że primo to jest streszczenie zasad a secundo nie jestem
    doradcą podatkowym.

    Same cytaty z ustawy były kilka dni temu - spytaj:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100&hl=pl

    --
    pozdrowienia, Gotfryd