    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odzyskane należności - podatek VAT
    Date: Thu, 28 Feb 2013 13:20:17 +0100

    Witam

    Po dłuższym czasie udało się odzyskać jakiś mały fragment z faktur z
    2010 roku niezapłaconych przez klienta (obecnie komornik coś z niego
    ściągnął). Skorzystałem z ulgi na złe długi, czyli skorygowałem VAT od
    niezapłaconych faktur. Wypadałoby pewnie teraz ten VAT ponownie
    zapłacić. Jak znam życie, raczej trzeba naliczać VAT od każdej wpłaconej
    kwoty, czyli traktować je jako brutto (pewnie nie przejedzie zaplata VAT
    po uregulowaniu przez dłużnika pełnej kwoty? :-))
    Wtedy obowiązywała stawka 22% i zakładam, że obecnie też tą stawką mam
    te kwoty potraktować?

    Czyli sprawa wygląda tak:
    1. Dłużnik jest winien łącznie np. 12200 zł brutto (plus jakieś koszty
    sądowe, opłaty komornicze, odsetki itp.)
    2. Dostaję od komornika np. dwie wpłaty po 1000 zł (dwa tytuły wykonawcze)
    3. Traktuję wpłatę jako kwotę netto 1639,34 + VAT 22% 360,65 i VAT
    księguję. Jako dowód księgowy mam traktować potwierdzenia przelewu, czy
    mogę zrobić sobie jakiś zbiorczy dokument wewnętrzny?
    4. Tak postępuję aż kwota z punktu 1 osiągnie 0.

    Jakieś uwagi do algorytmu? :-)

    Maciek