  • 1. Data: 2009-12-12 09:52:03
    Temat: Okres 5-letni?
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    Witam!

    Interesuje mnie sprawa okresu zobowiązań podatkowych,
    zarówno w przypadku osób fizycznych jak i firm/stowarzyszeń.

    Jakie przepisy regulują za jaki okres należy przechowywać
    dokumenty i za jaki okres wstecz może US dochodzić
    jego zdaniem należnych podatków. Zdaje się, że jest to
    5 lat, ale pewności nie mam, a nie udało mi się znaleźć w
    Internecie ani potwierdzenia, ani zaprzeczenia tego terminu.

    W szczególności chodzi mi o sytuację przełomu tego
    okresu i roku poprzedzającego. Podobno należy wliczać
    jeszcze jeden rok poprzedzający, bo podatki z tamtego
    okresu mogą przechodzić na rok następny.

    Jak to jest w przepisach i jak to jest w praktyce.

    Bardzo proszę o informacje i pozdrawiam
    MaNa.

  • 2. Data: 2009-12-12 13:17:04
    Temat: Re: Okres 5-letni?
    Od: "grzess" <s...@w...pl>

    rozdział 8 ordynacji podatkowej

  • 3. Data: 2009-12-12 14:30:34
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

    > rozdział 8 ordynacji podatkowej

    Bardzo dziękuję.

    W szczególności z Art. 68 $4 tejże ordynacji rozumiem,
    że gdyby nie zostało ujawnione źródło dochodu powstałe
    w 2003 r., to ponieważ podatnik (osoba fizyczna) składa
    roczne zeznanie do 30 kwietnia 2004 r. przedawnienie
    następuje po 5 latach od końca 2004 r. czyli z końcem
    2009 r. Czy dobrze rozumuję?
    Jeśli tak, to znaczy, że od "zdarzenia" musi minąć 6 lat
    licząc od końca roku, w którym miało ono miejsce.

    Jeśli się mylę, to bardzo proszę o wskazanie gdzie
    popełniam błąd.

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 4. Data: 2009-12-12 14:52:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MaNa wrote:
    > Jeśli tak, to znaczy, że od "zdarzenia" musi minąć 6 lat
    > licząc od końca roku, w którym miało ono miejsce.

    tak.

    bo do kwietnia nastepnego roku US nie ma pojecia czy sie z czegos
    rozliczysz czy nie.
    dopiero jak zlozysz dokumenty to US ma podstawe cokolwiek twierdzic.
    A ze 5 lat biegnie od konca roku a nie od konca kwietnia .... bo tak
    sobie zapisali w ustawie.

  • 5. Data: 2009-12-12 14:57:36
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>