  • 1. Data: 2009-12-10 13:28:35
    Temat: Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    głośno jest o podwyżkach za szkolenia. Między innymi szkoły językowe i
    OSK dostaną VAT 22%. Czy ktoś dokładniej w tyn siedzi? Jakie szkolenia
    wylecą z ZW? Jakie dokumenty to opisują? To już pewne?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-12-10 13:32:58
    Temat: Re: Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2009 o 14:28:35 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > głośno jest o podwyżkach za szkolenia.

    Gdzie jest głośno?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-10 14:10:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Tomek pisze:
    > Gdzie jest głośno?

    Na przykład w internecie

    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/41305,prawko-cora
    z-drozsze-od-stycznia-autoszkoly-nie-beda-juz,id,t.h
    tml?kategoria=660&sesja_gratka=1c090b8dd5e90bcac5700
    81251405661

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Fiskus-sie-poddal-sz
    koly-jezykowe-zwolnione-z-VAT-2061101.html

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2009-12-10 19:22:20
    Od: "Wilczur" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    Wczoraj słyszałem w radiu ze chyba odeszli od obłożenia szkół językowych
    stawką 22% ale po uzyskaniu pozytywnej opini kuratorium o poziomie
    kształcenia. Tyle że pewnie nie zdążą z przepisami .

    pozdrawiam
    Kuba

  • 5. Data: 2009-12-11 19:14:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Wilczur pisze:
    > Wczoraj słyszałem w radiu ze chyba odeszli od obłożenia szkół językowych
    > stawką 22% ale po uzyskaniu pozytywnej opini kuratorium o poziomie
    > kształcenia. Tyle że pewnie nie zdążą z przepisami .

    Mnie natomiast interesuje jakie prawo te zmiany wprowadza i dokładnie
    jakiego rodzaju
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2009-12-11 20:52:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Mnie natomiast interesuje jakie prawo te zmiany wprowadza i dokładnie
    > jakiego rodzaju

    Hm... mi zaraz 3. link w googlu (na hasło: 22% VAT dla szkół) zapodaje
    całkiem czytelne wyjaśnienie:
    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/biznes/bedzie
    -vat-na-szkoly-jezykowe,49659,1
    "W lipcu resort finansów opublikował nformację o projekcie nowelizacji
    ustawy o podatku VAT"
    A link pierwszy:
    http://biznes.interia.pl/wiadomosci/finanse-osobiste
    /news/nie-uderza-w-jezyki-vat-em,1408916,4141
    "Gotowy jest projekt ustawy w sprawie podatku VAT"
    Data: 9 grudnia 2009

    Masz dalsze pytania?
    (sugestia: skreślić "wprowadza", ująć "planuje wprowadzić", ustawa
    najwyraźniej NIE jest w podpisie u prezydenta, tylko na stosie
    do przetwarzania).

    Przypomnę dla porządku, że VAT jest rozliczany miesięcznie, a do
    tego stawki mogą się zmienić kiedykolwiek, więc fakt zbliżania się
    31.XII jest *zupełnie* nieistotny (zmiany mogą wejść jak nie od
    1.II.2010, to również od 11.I.2010, równie dobra data).

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-12-11 21:38:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > A link pierwszy:
    > http://biznes.interia.pl/wiadomosci/finanse-osobiste
    /news/nie-uderza-w-jezyki-vat-em,1408916,4141

    No dobrze, ale mnie akurat szkoły językowe nie interesują. A nie umiem
    znaleźć nic szerzej. O OSK dziennikarze nabrali wody w usta. No i
    interesują mnie inne usługi szkoleniowe, które teraz są ZW z definicji.

    > Masz dalsze pytania?
    > (sugestia: skreślić "wprowadza", ująć "planuje wprowadzić", ustawa
    > najwyraźniej NIE jest w podpisie u prezydenta, tylko na stosie
    > do przetwarzania).

    No a wszyscy płaczą, że od stycznia to wchodzi. Kursanci walą drzwiami i
    oknami. Płacą całe kwoty zamiast rat.

> [...]
    > 31.XII jest *zupełnie* nieistotny (zmiany mogą wejść jak nie od
    > 1.II.2010, to również od 11.I.2010, równie dobra data).

    Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
    dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2009-12-11 21:47:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-12-2009 o 22:38:02 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
    > dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

    No to wchodzisz na BIP MF i szukasz, możesz zacząć tu:

    http://mf.gov.pl/index.php?const=6&dzial=636&wysw=14
    &sub=sub15

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-12-12 09:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ależ ja się nie upieram co do daty, tylko chciałbym właśnie wiedzieć coś
    > dokładniej, a nie obudzić się z ręką w nocniku.

    Może w jakimś kraju projekt z lipca (po skrytykowaniu dlaczego tak
    późno) byłby we wrześniu już podpisany i do stycznia byłby czas
    na "przemyślenia", ale zważ, że u nas "krytyczne" akty prawne
    (przykładowo: rozp. o f-rach przy zmianie ustawy VAT, rozp.
    o zasadach zwolnień z kas rejestrujących) bywają wydawane na
    2 dni przed "koniecznością" (bo stare tracą moc)...
    Właśnie komentarze w artykułach odnoszą się (m.in.) do tego,
    że o ile można by rozważyć zwolnienie *niektórych* szkół (pomijam
    sprawę, czy to dla Ciebie interesujące), to... nie będzie czasu
    na wydanie regulacji. Wniosek pośredni: 29.XII to też dobry dzień
    na ogłoszenie treści :(

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-12-12 09:51:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Dec 2009, Tomek wrote:

    > No to wchodzisz na BIP MF i szukasz, możesz zacząć tu:
    >
    > http://mf.gov.pl/index.php?const=6&dzial=636&wysw=14
    &sub=sub15

    wKF: tą "energią chłodniczą" mnie zastrzelili.
    O ile rozumiem, że chcieli formalnie dopisać inne postacie energii, to
    zapisywanie przykładu *tej samej* postaci, tylko pompowanej w przeciwnym
    kierunku (cieplna jest wymieniona wcześniej), wygląda dość...
    humorystycznie.

    pzdr, Gotfryd