  • 1. Data: 2009-12-11 13:09:57
    Temat: Korekta faktury na towar i ponowne wystawienie
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Klient dostał towar kilka miesięcy temu, ale fakturę wrzucił
    potraktował jako WZ i nie zaksięgował.

    Tłumaczy to tym, że co prawda faktura była na cały dostarczony towar,
    ale z adnotacją że zapłata będzie następować w miarę sprzedaży
    - czyli taki komis, tyle że bez komisu.
    Oczywiście na KPiR jest to niepoprawne, ale czasu się już nie cofnie.

    No i teraz chciałby to wrzucić w koszty na bieżąco,
    prosi więc mnie o korektę do zera i ponowną fakturę
    z datą bieżącą.

    Ma ktoś pomysł czy mogę tak albo inaczej
    pomóc klientowi, bez popełniania czynu zabronionego :) ?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2009-12-11 14:26:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11.12.2009 14:09), Tomek wrote:
> [...]
    > z datą bieżącą.
    >
    > Ma ktoś pomysł czy mogę tak albo inaczej
    > pomóc klientowi, bez popełniania czynu zabronionego :) ?

    A nie lepiej usunąć tą adnotację że zapłata będzie następować w miarę
    sprzedaży z faktury? Jeżeli bez popełniania czynu zabronionego - to np.
    markerem :).

    p. m.

  • 3. Data: 2009-12-11 18:22:20
    Od: <s...@a...pl>

    > A nie lepiej usunąć tą adnotację że zapłata będzie następować w miarę
    > sprzedaży z faktury? Jeżeli bez popełniania czynu zabronionego - to np.
    > markerem :).

    Podejrzewam, że dla nabywcy jest to towar handlowy i go wogóle nie wpisał do
    KPiR (a powinien, choćby na podstaiwe WZ). O takim czynie "zabronionym" jest
    chyba tu mowa. Termin płatnosci jest bowiem kwestią umowną i dogadanie się w
    przytoczony sposób zakazane nie jest.