  • 1. Data: 2006-09-17 03:02:24
    Temat: Omyłkowo dwa przelewy do ZUSu
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    Witam!Taki oto przypadek /może mieliście forumowicze podobny problem?/ Mój
    bratanek prowadzący DG /przedstawiciel handlowy/ dokonywał w nocy z czwartku
    na piątek internetowo przelewy do ZUSu ze swojego konta za miesiąc czerwiec
    2006 r.Jakiś głupi pech "chciał",że pierwszego przelewu na ubezpieczenia
    społeczne dokonywał równo o północy i pokazała mu się informacja,że
    niewłaściwa data i przelew nie został przekazany do realizacji.Więc minutę po
    północy dokonał jeszcze raz tego samu przelewu/będąc święcie przekonanym że
    tamten zgodnie z informacją nie przeszedł/ a następnie przelew na
    ubezp.zdrowotne i FP.I wszystko się wydawałoby w porządku ale..dziś zerkając
    na historuię rachunku na swoim koncie zauważył,że jednak mimo wszystko przelew
    na ubezpieczenia społeczne poszedł dwa razy,a więc reasumując dwa razy jest
    niechcący zapłacona jedna i ta sama kwota na ubezpieczenia społeczne za
    czerwiec.Po telefonie do banku okazuje się,ze już niestety nie można cofnąć tego
    przelewu-pytanie,czy ZUS stwierdzając nadpłatę może czym prędzej tę nadpłatę
    zwrócić na rachunek bankowy płatnika składek.Wydaje mi się że tak,skoro np.USy
    zwracają bez problemu nadpłaty podatku nawet w ciągu roku.Można by oczywiście
    tę nadpłatę już potraktować na nastepny miesiąc-tyle że akurat bratanek ma
    sezonową działalność i już od 01 lipca się wyrejestrował z ZUS-u.Oczywiście jutro
    zadzownimy z rana do ZUSu tylko pytanko czy może ktoś z Was miał podobna
    sytuację/ to tylko po to by w upalną noc mozna spokojniej spać...Pozdrowionka
    upalnowieczorne...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-18 08:32:42
    Temat: Re: Omyłkowo dwa przelewy do ZUSu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Sep 2006, AndrzejM wrote:

    > czerwiec.Po telefonie do banku okazuje się,ze już niestety nie można cofnąć tego
    > przelewu-pytanie,czy ZUS stwierdzając nadpłatę może czym prędzej tę nadpłatę
    > zwrócić na rachunek bankowy płatnika składek.

    Czym prędzej bym się nie spodziewał :], bez interwencji raczej nie
    oddadzą.
    Miałem taki przypadek, ale złożyłem tylko wniosek o zaliczenie na
    przyszły okres.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-18 10:18:42
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    bardzo dziwne ten mój wątek o dwóch przelewach do ZUSu ja wysyłałem na
    początku sierpnia, jakim trafem pojawił się akurat wczoraj 17 wrzesnia-hm,ja go
    nie wysyłałem ponownie...cos tu serwer chyba na tym forum zwariował...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-10-18 11:36:55
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > bardzo dziwne ten mój wątek o dwóch przelewach do ZUSu ja wysyłałem na
    > początku sierpnia, jakim trafem pojawił się akurat wczoraj 17 wrzesnia-hm,

    No, no, "dziwomm" nie ma końca..... W moim kalendarzu wczoraj było 17
    października:;-) Pozdrawiam Areta