  • 1. Data: 2002-02-19 08:50:08
    Temat: Opłacanie ZUSu z konta firmowego
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

    Witam serdecznie. Czy ktoś może pamięta, gdzie w przepisach szukać obowiązku
    opłacania ZUSu z konta firmowego? I czy ew. była tam mowa o ilości osób w
    firmie. Z góry dziękuję, pozdrawiam,

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 2. Data: 2002-02-19 12:01:05
    Temat: Re: Opłacanie ZUSu z konta firmowego
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Kowalski" napisał w wiadomości:
> [...]
    obowiązku
    > opłacania ZUSu z konta firmowego? I czy ew. była tam mowa o ilości osób w

    Opłacanie ZUS'u z konta firmowego wynika z tego że rozliczenia z ZUS'em
    muszą być dokonywane tylko w formie bezgotówkowej. A ilość osób ma związek z
    tym czy wymagane jest przesyłanie deklaracji drogą elektroniczną (chyba
    powyżej 20 pracowników na dzień dzisiejszy).

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-02-19 12:13:49
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Michał Kowalski <c...@R...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a4tfn4$mcu$...@n...telbank.pl...

    > Ok, ale gdzie jest uregulowane, że musi to być z konta firmowego? Osoba
    > prowadząca działalność na książce może płacić z konta prywatnego? Chyba
    nie.

    Ustawa prawo bankowe zezwala placic z prywatnego.

    Karol

  • 4. Data: 2002-02-19 12:19:00
    Od: "kakadu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym czy wymagane jest przesyłanie deklaracji drogą elektroniczną (chyba
    > powyżej 20 pracowników na dzień dzisiejszy).

    Opłacanie ZUS w formie bezgotówkowej nie oznacza dokonuwania opłat za pomocą
    rachunku założonego na działalność gospodarczą.
    Lekarz. pielęgniarka i inne zawody nie podlegające pod ustawę prawo
    działalności gospodarczej, mogą realizować wpłaty na ZUS tak jak dawniej,
    lub za pomocą Giro konto lub z własnego ror.
    A kto mi zabroni, jeśli spełniam powyższe warunki?
    :-)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-02-19 12:20:18
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

  • 6. Data: 2002-02-19 15:35:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, Karol wrote:

    >+ Użytkownik Michał Kowalski <c...@R...pl> [...]
    >+ > Ok, ale gdzie jest uregulowane, że musi to być z konta firmowego?
    [...]
    >+ Ustawa prawo bankowe zezwala placic z prywatnego.

    *Za siebie* (AFAIK tak) czy *za wszystkich* (mam wątpliwości) ?
    Przypomnę że była mowa o "ilości osób" co sugeruje pracowników
    lub zleceniobiorców będących osobami fizycznymi...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-02-19 15:35:53
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0202191633560.27086-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > [...]
    >
    > *Za siebie* (AFAIK tak) czy *za wszystkich* (mam wątpliwości) ?

    Nie wiem. Trzeba zajrzec do ustawy.
    Poza tym jakie ma to znaczenie? Jak i tak nie ma zadnej kary za uzywanie
    RORu niezgodnie z prawem bankowym.

    Karol

  • 8. Data: 2002-02-19 16:10:09
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał:

    > Nie wiem. Trzeba zajrzec do ustawy.

    PDG mówi o konieczności używaniu rachunku firmowego, gdy rozliczenia
    przekraczają pewną kwotę (afaik 1000 euro) - chodzi o rozliczenia z
    klientami. Jeśli już jest rachunek firmowy - to chyba ZUS też trzeba z niego
    płacić. Inaczej jest to dobry sposób do zalegalizowania dochodów na lewo -
    udzielasz np. korepetycji - wystawiasz klientowi rachunek - wszystko
    pięknie. Ale masz też klientów na lewo - wtedy kasę od nich wpłacasz na
    prywatny rachunek. Potem z niego płacisz ZUS. Jakoś dziwnie to wygląda.

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 9. Data: 2002-02-19 18:31:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ Poza tym jakie ma to znaczenie? Jak i tak nie ma zadnej kary za uzywanie
    >+ RORu niezgodnie z prawem bankowym.
    ***************[1]

    Logic by US:
    - a więc mamy dowód, że używał Pan konta osobistego do celów DG
    - a od tego używania nie policzył Pan odsetek do dochodu DG
    - a od tego...
    Hm... -:] Popełniłem jakiś błąd w rozumowaniu ?
    [przypomnę że w sąsiednim wątku ktoś wspominał, że z okazji
    niepoliczenia takich odsetek US potrafił *podważyć ryczałt* !]

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (nieryczałtowiec)
    [1] sugestia która kiedyś padła na *.*.samochody:
    "skoro w KD nie ma zakazu parkowania na trawnikach nie
    mieszczacych się w pasie jezdni to na trawnikach można
    parkować".
    Tłumaczenie na nasze: "brak kary w prawie bankowym nie
    świadczy że nie można się przyczepić z innej ustawy".
    A poza konkursem - to takie przepisy ("bezkarne") zawsze
    wzbudzają zainteresowanie - "a po co są" -:)