eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłaty szkoleniowe (?) i egzaminacyjne za granicą a import usług ? › Opłaty szkoleniowe (?) i egzaminacyjne za granicą a import usług ?
    From: Wojciech Ściesiński <w...@N...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Opłaty szkoleniowe (?) i egzaminacyjne za granicą a import usług ?
    Date: Mon, 27 Aug 2007 23:23:42 +0200

    Witam,
    sytuacja jest następująca.

    Jestem trenerem technologii Microsoft (MCT) by jednak nim zostać musiałem
    1) zaliczyć szereg egzaminów z produktów/technologii firmy
    2) wnieść tzw. opłatę trenerską.

    Opłaty z punktu 1 wnosi się (w USD) kartą kredytową na rzecz firmy
    obsługującej egzaminy (PearsonVUE lub Prometric) a następnie udaje do
    tzw. centrum egzaminacyjnego w Polsce i zdaje egzamin. Samo centrum
    egzaminacyjne nie wystawia żadnych faktur. Jako dowód opłaty pozostaje
    więc wyciąg z obciążenia karty i potwierdzenie, które można wydrukować z
    internetu.

    Opłatę z punktu 2 wnosi się na rzecz niemieckiej jednostki
    organizacyjnej firmy Microsoft i jest potwierdzona fakturą (papierowy
    oryginał otrzymałem pocztą).

    Wg mnie bezsprzecznie opłaty te są podatkowymi kosztami uzyskania
    przychodu bowiem nie można rozpocząć prowadzenia kursu jeśli nie zaliczy
    się uprzednio egzaminów do których te kursy przygotowują oraz jeśli nie
    jest się MCT.

    Nurtuje mnie jednak inna kwestia. Czy nie jest to przypadkiem jakiś
    import usług od którego należy naliczać a następnie odliczać (?) podatek
    od towarów i usług.

    Co Wy na to ? Z góry dziękuję za wszelkie konstruktywne uwagi.

    Wojciech Ściesiński; w...@N...net

    MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ ;-)