  • 1. Data: 2004-12-09 14:42:52
    Temat: Oprogramowanie uaktualnienie - jaki wpis do ew. Środków Trwałych i WNP
    Od: tester <t...@t...tester>

    Witajcie!

    Moja sytuacja:
    1. Zakupiłem rok temu 31.12.2003 grudniu program o wartości 4500 netto i przyjąłem go
    do
    używania 1.01.2004 odnotowując fakt w ew. ŚT i WNP ze stawką amortyzacji 50%
    2. Aktualizacja tego programu wygasa 31.12.2004
    3. Mając tę świadomość dokupiłem w ciągu tego roku wersję uaktualnienie za 3200
    netto z myslą "na cały przyszły rok 2005", którą aktywuję od 01.01.2005
    (kwoty mniejszej niż 3500 netto nie wpisywałem jako środek trwały/WNP i odliczyłem
    ją jako koszty w VAT )

    Jak teraz wpisywać do ew. ŚT i WNP to uaktualnienie?
    1. 31.12.2004 zamortyzować pocztakową wartość programu 4500 netto o 50%
    2. 01.01.2005 ulepszyć wartość programuP o 3200 netto?

    Czy wogóle nie ujawniac tego uaktuanienia w WNP i traktowac jako koszt a jedynie
    amortyzować wartość początkową o 50%

    Jaka ogólnie jest praktyka z uaktualnieniem programu, jak to robicie ?

    Jak postępowac z programami za 100 zł? wpisywać do ewidencji WNP, czy zostawiać
    jako koszt i będzie też dobrze?

    Pozdrawiam czekając na dobre pomysły ;)

  • 2. Data: 2004-12-09 18:31:08
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    tester wrote:

    > Jak teraz wpisywać do ew. ŚT i WNP to uaktualnienie?
    > 1. 31.12.2004 zamortyzować pocztakową wartość programu 4500 netto o 50%
    > 2. 01.01.2005 ulepszyć wartość programuP o 3200 netto?

    AFAIR uaktualnienia programów komputerowych nie traktuje się jako
    modernizację czy ulepszenie już istniejącego programu, a jako zupełnie
    inny program, czyli nową WNIP i tak ją traktujesz w przypadku amortyzacji.

    > Czy wogóle nie ujawniac tego uaktuanienia w WNP

    ujawniać

    > i traktowac jako koszt

    wartość poniżej 3.500 zł więc możesz całość wrzucić w koszty jednorazowo

    > Jak postępowac z programami za 100 zł? wpisywać do ewidencji WNP

    niekoniecznie

    , czy
    > zostawiać
    > jako koszt i będzie też dobrze?

    najlepiej

    ----

    Jacek

  • 3. Data: 2004-12-10 00:00:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Dec 2004, tester wrote:
    [...]
    > + Jak postępowac z programami za 100 zł? wpisywać do ewidencji WNP, czy
    > + zostawiać jako koszt i będzie też dobrze?

    IMHO do 3,5 kzł nie ma obowiązku wpisywania nigdzie.
    2 kzł pozwoliłem sobie nie wpisać nigdzie indziej niż KPiR i EZ VAT... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-14 02:15:45
    Od: tester <t...@t...tester>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Thu, 9 Dec 2004, tester wrote:
    > [...]
    >

    > IMHO do 3,5 kzł nie ma obowiązku wpisywania nigdzie.
    > 2 kzł pozwoliłem sobie nie wpisać nigdzie indziej niż KPiR i EZ VAT... :)

    Witaj!

    A co bedzie w przypadku likwidacji działalności z tym oprogramowaniem?
    Trzeba będzie bulić podatek? Jeśli tak to jak wycenic program który:
    1) Będzie już stary?
    2) Niemożliwy do odsprzedania (licencja imienna) itp?

    Czy jeśli przy ryczałcie odliczyłem VAT (na ryczałcie nic innego nie odliczam
    tylko bulę z kieszeni) to trzeba będzie go zwrócic w całości do urzedu?

  • 5. Data: 2004-12-14 21:28:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2004, tester wrote:

> [...]
    > + Witaj!
    > +
    > + A co bedzie w przypadku likwidacji działalności z tym oprogramowaniem?

    IM*H*O - nic.

    > + Trzeba będzie bulić podatek?

    ...proszę o podstawę prawną :)
    "Likwidacyjne" podatki o ile dobrze rozeznałem płaci się:
    - od ST :) - czyli wszystkiego z EST, a tam musi być
    tylko to co >3,5 kzł -> VAT o ile nie przysługuje zwolnienie,
    bo PD nie ma
    - od towarów i materiałów: VAT oraz podatek dochodowy - wg. algorytmu
    "udziału dochodu w przychodzie"
    - od "materialnych składników majątku ujętych w ewidencji" (po polsku:
    od wyposażenia :)) - jak dla towarów i materiałów

    Jeszcze coś ?
    :)

    Od "stanu" ST i WNiP nie płaci się podatku dochodowego, na opis
    "cyklu podatkowego" ST powinno istnieć FAQ :) (zawierające wykład
    do argumentu z którego już się tłumaczyłem, chyba przed Karolem:
    "ST kupuje się z już opodatkowanych pieniędzy" !).
    Zaś co do VAT od WNiP to mam nadzieję odpowiedź znasz ? :)

    *CZYM* jest "licencja lub inne prawo majątkowe" z p. widzenia VAT ?
    Przypomnę że VAT zna tylko dwie kategorie czynności podlegających
    opodatkowaniu:
    - wydanie towaru
    - wykonanie usługi
    :)
    Trzymasz usługi w magazynie ?? ;)

    > + Jeśli tak [...]

    ...a jeśli podejrzewam że nie to nie ja mam się tłumaczyć ;)

    > + Czy jeśli przy ryczałcie odliczyłem VAT (na ryczałcie nic innego nie odliczam
    > + tylko bulę z kieszeni) to trzeba będzie go zwrócic w całości do urzedu?

    VAT od czego ? ;)
    Załóżmy że ktoś z nas kiedyś w celach gospodarczych pojechał pociągiem
    (ja ostatnio kilka godzin temu :>). Załóżmy że odliczy VAT od wartości
    transportu swojej skromnej (w porównaniu z masą pociągu ;)) osoby.
    To co, jak zamknie DG ma ten VAT zwrócić ?? JAK ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-15 01:42:03
    Od: tester <t...@t...tester>

> [...]
    > transportu swojej skromnej (w porównaniu z masą pociągu ;)) osoby.
    > To co, jak zamknie DG ma ten VAT zwrócić ?? JAK ?? ;)

    Uff dla mnie i wielkie dzięki za wyjaśnienie! :)